آغاز تزریق دوز چهارم برای سالمندان بالای ۸۰ سال/ دستگیری یک مدیر شرکت دولتی در خوزستان/ طرح رتبه‌بندی معلمان در یک ماه آینده اجرایی می‌شود/ عاملان درگیری مسلحانه شهرستان کارون در دام قانون

بسته ویژه خبری«هورنیوز» روزانه سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری خوزستان، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که توصیه می کنیم خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی این استان و… انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار این خطه دست خواهند یافت.

 

دستگیری یک مدیر شرکت دولتی در خوزستان

صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان اظهار کرد: در راستای برخورد با مفاسد اقتصادی و اداری روز گذشته یکی از مدیران عامل شرکت‌های دولتی خوزستان دستگیر شد.

 

وی افزود: این مدیر متهم به فساد مالی است که پس از تعیین قرار لازم روانه زندان شد.

 

مهار آتش سوزی در پالایشگاه نفت آبادان

ساعت ۱۰:۳۲ دقیقه صبح امروز، برج ۸۰ پالایشگاه آبادان به علت فرسودگی قطعات دچار حریق شد. هم اکنون این آتش سوزی مهار شده و خوشبختانه هیچ تلفات انسانی نداشته است.

 

گفته شده آتش سوزی به دلیل آتش گرفتن عایق‌های این برج بوده است.

 

گاومیش داری‌های خوزستان مجهز به سیستم مه پاشی می‌شوند

خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار داشت: در راستای تنش آبی که استان با آن مواجه است لایروبی و آبگیری استخرهای گاومیش‌ها در اهواز، دشت آزادگان و هویزه در حال انجام است تا در شرایط بحرانی آب، گاومیش‌ها از این استخرها استفاده کنند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: ۴۰ هزار گاومیش در حوزه های بحرانی آب استان خوزستان مجهز به سیستم‌های خنک کننده (مه پاش) به صورت رایگان می‌شوند.

 

دادسرا خط مقدم مقابله با جرایم است

علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان خواستار اشد مجازات برای مجرمین خشن و سابقه دار، سارقان مسلح و افرادی که آسایش و امنیت مردم را خدشه دار می‌کنند، شد و گفت: امنیت و آرامش مردم خط قرمز دستگاه قضایی است.

 

وی همچنین با تاکید بر تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و جلوگیری از اطاله دادرسی، گفت: توجه به تمامی دلایل و رسیدگی کیفی باید در اولویت امور قرار گیرد.

 

ساخت و بازسازی بیش از یک هزار قطعه صنعتی در نیروگاه رامین اهواز

خلیل محمدی مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته درجهت خودکفایی قطعات نیروگاهی و با هدایت و راهبری متخصصین جوان نیروگاه رامین بومی سازی قطعات در نیروگاه رامین شتاب بیشتری گرفته و توانسته ایم تعداد یک هزار و ۰۳۶ قطعه را بسازیم و ۲۸۵ قطعه دیگر را مورد بازسازی قرار دهیم که در مجموع تعداد یکهزار و ۳۲۱ قطعه صنعتی را در بخش‌های مورد نیاز این نیروگاه مورد استفاده قرار دادیم.

 

نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی، بزرگ‌ترین نیروگاه بخاری کشور است.

 

طرح رتبه‌بندی معلمان در یک ماه آینده اجرایی می‌شود

عبدالله ایزدپناه رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه این هفته آیین‌نامه نهایی طرح رتبه‌بندی نهایی می‌شود و در مدت یک ماه آینده اجرایی می‌شود، گفت: به این منظور ۲۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که آن را ناکافی دیدیم و ۱۳ هزار میلیارد دیگر اضافه کردیم.

 

آغاز تزریق دوز چهارم برای سالمندان بالای ۸۰ سال و کادر بهداشت و درمان خوزستان

دکتر سید محمد علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان خوزستان اظهار کرد: تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز خدمات جامعه سلامت و سایر مراکز درمانی افزایش یافته البته این افزایش بیشتر ناشی از علائم تنفسی، آلرژی و تنگی نفس در پی آلودگی هوا بود.

 

وی در خصوص تزریق دوز چهارم واکسن کرونا گفت: دوز چهارم واکسن فعلا تنها برای افراد بالای ۸۰ سال که چهار ماه از نوبت سوم‌شان گذشته تزریق می‌شود. کادر بهداشت و درمان که در معرض خطر هستند نیز در صورت گذشت چهار تا شش ماه از تزریق دوز سوم واکسن شان، می‌توانند دوز چهارم را تزریق کنند.

 

اعلام محدودیت‌های ترافیکی مراسم روز قدس در اهواز

سرهنگ فرید کریمی‌زاده رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان با بیان اینکه مسیر مورد نظر جهت راهپیمایی از خیابان امام خمینی(ره) (بازار سرپوشیده) تا مصلی نماز جمعه است، افزود: از ساعت ۷ صبح روز جمعه ۹ اردیبهشت‌ماه، محدودیت‌های ترافیکی اهواز به شرح زیر است:

۱-از سه راه آزادگان به طرف میدان شهدا و بالعکس

۲-از تقاطع سلمان به طرف تقاطع امام خمینی در خیابان شریعتی و متقابل از سه راهی طالقانی به طرف تقاطع امام

۳-از سه راهی سلمان فارسی به طرف چهار راه آبادان

۴-کلیه خیابان‌های فرعی منتهی به مصلای امام خمینی(ره)

۵-خیابان امام خمینی شرقی از نبش خیابان کمپانی به سمت خیابان شریعتی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان گفت: مسیرهای جایگزین جهت تردد شهروندان، پل علی ابن مهزیار و پل کابلی، ساحلی شرقی خیابان زند – خیابان کمپانی (پیروزی) خواهد بود.

 

دستگیری عاملان درگیری مسلحانه در شهرستان کارون

سرهنگ رئیس‌علی عبدولی فرمانده انتظامی کارون از شناسایی و دستگیری سه نفر از عاملان درگیری مسلحانه در این شهرستان، خبر داد.

 

عبدولی گفت: به دنبال یک فقره درگیری مسلحانه در ۶ اردیبهشت سال جاری و تیراندازی با اسلحه شکاری به دکه ای واقع در منطقه مهدیس و فوت یک جوان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار عوامل انتظامی قرار گرفت.

 

فرمانده انتظامی کارون اظهار داشت: تلاش پلیس جهت دستگیری قاتل به جدیدت در دستور کار قرار دارد و نتیجه اقدامات اطلاع رسانی خواهد شد.

 

اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده در اهواز

سرهنگ سعید داراب نیا رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر خوزستان گفت: ۵ کیلو گرم مواد مخدر کشف و ۷ خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند.

 

وی گفت: در همین ارتباط ۵ باب منزل و پاتوق فروش مواد مخدر شناسایی که در بازرسی بعمل آمده مقدار ۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک ، یک قبضه اسلحه برنو به همراه ۳۶ فشنگ جنگی مربوطه و آلات و ادوات استعمال مواد مخدر کشف شد.

 

هشدار پلیس فتا خوزستان نسبت به کلاهبرداری با عنوان سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال

سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان با اشاره به شاکی پرونده ای درخصوص کلاهبرداری با عنوان سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال اظهار داشت: شخصی به هویت معلوم با در دست داشتن مرجوعه قضایی درخصوص برداشت غیرمجاز از حساب کیف پول به این پلیس مراجعه کرد که مراتب در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

 

رئیس پلیس فتا استان خوزستان  گفت: این پلیس به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است و درصورتی‌ ‌که کاربران با موارد ‌مجرمانه و یا مشکوک مواجه شدند می توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به ‌آدرس ‌www.cyberpolice.ir ‎‌ بخش فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.‌

https://hoorkhabar.ir/704436کپی شد!
113
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.