تغذیه دام استان دچار مشکل است/ مقابله جدی با قاچاق کالا همچنان در دستور کار است/ انجام اولین عمل پیوند مغز استخوان کودکان به روش نیمه سازگار/ در آینده همه چیز در اختیار مجموعه‌های دانش بنیان قرار می‌گیرد 

بسته ویژه خبری«هورنیوز» روزانه سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری خوزستان، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که توصیه می کنیم خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی این استان و… انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار این خطه دست خواهند یافت.

 

آبادان در صدر ابتلای کرونا در جنوب غرب خوزستان

سید محمد محمدی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: در شبانه روز گذشته ۹ بیمار مورد ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان به ثبت رسید که پنج نفر مربوط به آبادان، یک نفر در خرمشهر و سه نفر از شادگان گزارش شده است.

 

برگزاری مراسم تکریم و معارفه مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه خوزستان

در این مراسم حجج‌اسلام و المسلمین “موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان”، “ملک‌دار، مدیر کل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور”، “بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان” و جمعی از مدیران حوزوی استان خوزستان حضور داشتند

 

در این مراسم از تلاش های حجت‌الاسلام کلاه‌کج در دوران مدیریت بر مرکز خدمات حوزه علمیه خوزستان تقدیر و برای حجت‌الاسلام احمدی مدیر جدید آرزوی موفقیت شد.

 

تغذیه دام استان دچار مشکل است

دکتر مصطفی کنارکوهی مدیر کل دامپزشکی خوزستان گفت: وضعیت تغذیه در دامداری‌های استان با توجه به بازدیدهای میدانی انجام گرفته مطلوب نیست و با خشکسالی احتمالی این شرایط بدتر می‌شود.

 

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با بیان اینکه تنها راه نجات دام و گاومیش در خوزستان تامین غذای آنها است افزود: تا ۶ ماه گذشته تفاله نیشکر به صورت رایگان در اختیار دامداران قرار می‌گرفت اما اکنون دامدار برای تهیه یک خودرو تغذیه دام باید ۲۰ میلیون ریال پرداخت کنند و یا خوراک دام در حال خروج از استان است.

 

کنارکوهی بیان کرد: راهکار طولانی مدت برای حفظ دام مولد و با ارزش تامین علوفه است و می‌توان از مزارع  پایین دست خوزستان برای کشت علوفه استفاده کرد.

 

سرپرست جدید ناظر گمرکات خوزستان معارفه شد

با حکمی از سوی رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، بهروز قره‌بیگی بعنوان سرپرست ناظر گمرکات خوزستان منصوب و معارفه شد.

 

غلامرضا بلوطی میرزا پیش از این عهده دار سمت ناظر گمرکات خوزستان و مدیرکل گمرک اهواز بود.

 

مقابله جدی با قاچاق کالا همچنان در دستور کار است

سردار قاسم رضایی جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موضوعی که به طور جد در دستور کار همه استان‌های مرزی به ویژه خوزستان است مقابله با قاچاق سلاح و مهمات است، ادامه داد: خوزستان در این حوزه موفق عمل کرده و تعداد زیادی سلاح و مهمات توسط یگان‌های انتظامی و مرزبانی کشف شده است.

 

وی با اشاره به وجود سلاح در خوزستان که بعضا موجب ناامنی است، بیان کرد: استفاده، حمل، نگهداری و فروش سلاح غیرمجاز جرم است و اگر در مراسمی همانند عزا و عروسی استفاده شود مطابق قانون با خاطیان برخورد خواهد شد باید مدنظر باشد که این عمل رسم و فرهنگ نیست بلکه بدعت و یک نوع جرم است.

 

صادرات بیش از ۱۷ میلیون تنی از خوزستان

غلامرضا بلوطی میرزا ناظر پیشین گمرکات خوزستان اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۲۰ میلیون تن کالا از گمرکات خوزستان ترخیص شد که عمده این کالاها از گمرک بندر امام خمینی (ره) ترخیص شده است.

 

بلوطی میرزا ادامه داد: متاسفانه در بحث بودجه، گمرک با چالش و کمبودهای جدی مواجه است و این مساله در خوزستان محسوس‌تر است و باید نگاهی ویژه به خوزستان در بحث بودجه شود.

 

انجام اولین عمل پیوند مغز استخوان کودکان به روش نیمه سازگار( هاپلو ) در خوزستان

دکتر آرش القاسی فوق تخصص خون و سرطان کودکان گفت: این کودک مبتلا به لوکمی یکسال بعد از ختم درمان دچار عود بیماری شده بود و نیاز به پیوند سلول بنیادی داشت، اما فرد اهدا کننده مناسب که تشابه ژنتیکی داشته باشد در خانواده و بستگان و افراد غریبه پیدا نشد. با توجه به فوریت درمان از روش نیمه سازگار ( هاپلو ) با سلول های بنیادی خواهرش استفاده شد.

 

وی افزود: انجام پیوند مغز استخوان به روش هاپلو یا نیمه سازگار، برای بیمارانی که در مسیر درمان نیازمند پیوند هستند ولی فرد دهنده مشابه ژنتیکی HLA را پیدا نمیکنند، فرصت ادامه زندگی میدهد و نگرانی‌ پزشکان و خانواده بیماران برای فقدان اهداکننده و از دست دادن زمان طلایی جهت درمان بیمار را کاهش خواهد داد.

 

۱۵ اردیبهشت‌ماه، پایان آموزش حضوری مدارس خوزستان 

مسعود حمیدی نژاد سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری امتحانات داخلی دانش‌آموزان از ۱۸ اردیبهشت ماه، گفت: ۱۵ اردیبهشت‌ماه پایان آموزش‌های حضوری در آموزش و پرورش خوزستان خواهد بود.

 

انتصاب سرپرست جدید اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان

داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی، با صدور حکمی محمد جولانژاد را به عنوان سرپرست جدید اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان منصوب کرد.

 

همچنین غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل پیشین این اداره از سوی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به عنوان سرپرست دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات این سازمان منصوب شد.

 

تشکیل شورای صلح و سازش در منطقه زرگان در دستور کار دادگستری خوزستان است

علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان خوزستان با بیان این که وظیفه دستگاه قضایی پاسخگو کردن مسئولان در ارائه خدمات به مردم است، گفت: راه‌اندازی دفتر ارتباطات مردم و مسئولان با استفاده از ظرفیت بزرگان، شیوخ و روحانیون منطقه و تشکیل کارگروه رفع محرومیت به‌منظور شناسایی مشکلات منطقه و پیگیری مطالبات مردم توسط معاونت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی دادگستری استان و همچنین حضور معاون دادستان در امور حقوق عامه جهت شناسایی مشکلات و پیگیری جهت رفع آن‌ها، از اقدامات دستگاه قضایی استان در این منطقه خواهد بود.

 

دهقانی گفت: امیدواریم با تلاش و همت مردم و مسئولان، گام موثری در جهت پیشرفت این منطقه برداشته شود وشاهد محیطی منظم و به دور از مشکلات در این منطقه باشیم.

 

خروج بیش از ۱۴۴ هزار تن برنج و ذرت آلوده از کشور

غلامرضا بلوطی میرزا ناظر گمرکات خوزستان گفت: سال گذشته موفق شدیم ۱۴۰ هزار تن ذرت آاوده و غیراستاندارد و ۴ هزار و ۲۰۰ تن برنج آلوده را با وجود فشار‌های زیاد از سازمان‌ها به کشور‌های مبداء ارسال کنیم.

 

برگزاری راهپیمایی روز قدس در بیش از ۶۰ نقطه شهری خوزستان

حجت الاسلام علیرضا قربانی زاده رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان امروز در نشست شورای اطلاع رسانی استان اظهار کرد: روز جهانی قدس و راهپیمایی حمایت از آرمان فلسطین که مبتکر آن حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار و معمار کبیر نظام اسلامی بودند به اندازه عمر انقلاب اسلامی است.

 

در آینده همه چیز در اختیار مجموعه‌های دانش بنیان قرار می‌گیرد 

محمد راضی جلالی رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به امضای قرارداد همکاری تاسیس و راه‌اندازی پردیس علم و فناوری خوزستان بین پارک علم و فناوری و دانشگاه آزاد اهواز، اظهار کرد: در حوزه‌های مختلف شاهد هستیم که دنیا در حال حرکت به سمتی است که همه چیز در اختیار مجموعه‌های دانش بنیان قرار می‌گیرد.

https://hoorkhabar.ir/704375کپی شد!
103
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.