چرا شفافیت در پاسخگویی مسئولین آموزش و پرورش خوزستان وجود ندارد؟

پایگاه خبری تحلیلی هورنیوز در گزارشی با عنوان انتشار ماده ای ناشناخته دختران دبستان رهنما اهواز را راهی بیمارستان کرد به برخی صحبت های یکی از شهروندان اهوازی پرداخته که وی از  مسمومیت فرزندش در مدرسه دخترانه رهنما اهواز گفته است و تاکید دارد که مسئولین مدرسه به هیچ یک از والدین دانش آموزان پاسخگو نیستند و مشخص نمی کنند این ماده ای که در فضای مدرسه انتشار یافته و باعث این حادثه شده است از کجا آمده و چیست؟!

 

در همین خصوص روابط عمومی آموزش و پرورش اهواز ناحیه ۲ اهواز با انتشار جوابیه ای مبهم به برخی خبرگزاری های دولتی ضمن تشریح این حادثه از زبان مسئولین مدرسه مذکور، یک مورد مهم را عنوان می کند که بررسی و واکاوی آن لازم است و مسئولین آموزش و پرورش استان می بایست به این مورد پاسخ شفاف ارائه نمایند.

 

در بخش از این جوابیه آمده است: با توجه به انتشار گاز در محیط مدرسه سایر دانش‌آموزان این آموزشگاه نیز جهت اطمینان از وضعیت سلامتی به بیمارستان مرجع جهت انجام آزمایشات تشخیصی ارجاع می‌شوند که به حمدالله بر اساس اقدامات انجام شده مورد خاصی از مسمومیت در سایر دانش‌آموزان گزارش نشد.

 

اما در گفتگویی دیگر مادر یکی از دانش آموزان نیز عنوان کرد: امروز مدیر مدرسه بدون هیچ توضیحی چند عکس در پیام رسان شاد ارسال کرده که مدرسه شست و شو شده و از فردا مدرسه فعال است.

 

در این خصوص و چند سوال از کارشناسان حوزه گاز مشخص شده که اگر گاز نشتی کند پس از چند دقیقه و بازگشایی درب و پنجره ها بوی گاز برطرف می شود و لازم به شستشوی مدرسه نیست و با تماس به شرکت گاز ظرف کمتر از چند ساعت نشت یابی و تعمیر نیز انجام می شود، به این نتیجه رسیدیم که جوابیه این ناحیه از آموزش و پرورش شفافیت نداشته و ماده ناشناخته اصلا گاز نبوده است! البته مسئولین مدرسه و آموزش پرورش این ناحیه به والدین پاسخ شفافی نداده اند و همچنان دنبال تشکیل کارگروه و … هستند.

 

در سویی دیگر یکی دیگر از والدین این دانش آموزان افزود: تقاضای اولیا شفاف سازی در این زمینه است زیرا ما هنوز در شوک هستیم و نمیدانیم چه اتفاقی در مدرسه افتاده است.

 

او در بخشی دیگر گفت: مدیر نه تنها بابت این اتفاق که در مدرسه‌‌اش رخ داد عذرخواهی نکرد بلکه جویای حال فرزندانمان نیز نشد. ما انتظار داریم که حداقل بابت این اتفاق توضیحی به ما می‌دادند.

 

در پایان این رسانه از مسئولین آموزش و پرورش استان می خواهد با شفاف سازی اینکه این ماده ناشناخته چه بوده و همچنین عاملین انتشار آن چه کسانی هستند از والدین این دانش آموزان دلجویی کرده و برای افراد احتمالی حادثه ساز از سوی مراجع قضایی اقدام نمایند و نتیجه را به رسانه ها اعلام کنند.

https://hoorkhabar.ir/704343کپی شد!
52
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.