تعیین تکلیف ۴۵۰۰ پرونده کالای قاچاق/ شرایط بحرانی سدهای حوضه رودخانه کرخه/ افزایش ۲۰ درصدی تولید الکل در خوزستان/ ممنوعیت خروج علوفه دامی از استان

بسته ویژه خبری«هورنیوز» روزانه سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری خوزستان، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که توصیه می کنیم خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی این استان و… انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار این خطه دست خواهند یافت.

 

خودداری از تردد غیر ضروری هنگام گرد و خاک

دکتر سیدمحمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: توصیه می شود افرادی که دارای بیماری آسم، قلبی و عروقی، کودکان و سالمندان در شرایط هوای آلود از منزل خارج نشوند.

 

وی افزود: همچنین شهروندان از تردد غیر ضروری خودداری و هنگام مراجعت به منزل حتما دوش گرفته و لباس خود را عوض کنند.

 

تعیین تکلیف ۴۵۰۰ پرونده کالای قاچاق در خوزستان

علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان در بازدید از انبارهای سازمان اموال تملیکی در اهواز گفت: یکی از مشکلات موجود نگهداری کالاهای تملیکی، نداشتن انبار مجهز و دارای استاندارد بود که در حال رفع شدن است و سوله ای مناسب برای آن  در نظر گرفته شده است.

 

وی افزود: پارسال و ابتدای امسال در مجموع بیش از چهار هزار و ۵۰۰ پرونده کالای قاچاق تعیین تکلیف شده است.

 

شرایط بحرانی سدهای حوضه رودخانه کرخه

شاهپور رجایی رئیس حوضه آبریز رودخانه کرخه اظهار کرد: هم اکنون شرایط سدهای حوضه کرخه بحرانی است و ذخیره مخزن سد کرخه ۴۰۰ میلیون مترمکعب و ذخیره سد سیمره (دراستان ایلام) ۲۰۰ میلیون مترمکعب زیر تراز نیروگاه قرار دارند.

 

وی افزود: با توجه به کاهش شدید منابع آبی حوضه کرخه، کشت تابستانه در خوزستان و بخشی از ایلام (دشت عباس) ممنوع اعلام شده و در استان‌های بالادست شامل کرمانشاه، بخش دیگری از ایلام و لرستان نیز ممنوعیت کشت شلتوک و کشت‌های پرآب‌بر و محدودیت در کشت تابستانه را در کارگروه‌های استانی تصویب کردیم که امیدواریم عملی شود.

 

رجایی درباره توزیع عادلانه کم‌آبی در حوضه کرخه، گفت: خوزستان و ایلام از جریان‌های نابهنگام و سیلابی استفاده می‌کنند اما استان‌های بالادست همچون کرمانشاه و ایلام چون سدی برای ذخیره ندارند از جریان رودخانه و چشمه‌ها استفاده می‌کنند.

 

وی با اشاره به طرح تسهیم کرخه، اضافه کرد: ۳۵ درصد از منابع آبی کرخه مربوط به استان‌های بالادست و ۶۵ درصد از آن سهم استان‌های خوزستان و ایلام است که این سهم‌ها در توزیع تابستانه و با توجه به خشکسالی رعایت شده است و همانطور که برای خوزستان و ایلام آب کشت پاییزه و سایر مصارف تامین شد، استان‌های بالادست نیز می‌توانند آب را برای کشت تابستانه (البته با اعمال محدودیت) استفاده کنند.

 

راه اندازی کمپ ماده ١۶ نیازمند اعتبارات است

رضا نجاتی معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان اظهار داشت: یکی از مباحث مهم در استان معتادان متجاهری هستند که در شهر پرسه می‌زنند و با ایجاد مخاطرات امنیت شهر را نشانه می‌روند.

 

وی عنوان داشت: شرکت‌ها در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود عملکرد خوبی داشته‌اند اما جمع آوری معتادان متجاهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

افزایش ۲۰ درصدی تولید الکل در خوزستان

عبدعلی ناصری مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: شرکت خمیرمایه و الکل رازی به عنوان قطب تولید الکل طبی منطقه، با تولید روزانه ۱۱۰ هزار لیتر الکل طبی به یک بِرَند معروف بدل شده و باکیفیت‌ترین الکل طبی خاورمیانه در این کارخانه عرضه می‌شود.

 

وی افزود: در این طرح دانش بنیان که توسط فاطمه شیخی پژوهشگر حوزه نیشکر و با همکاری سه نهاد معتبر تحقیقاتی انجام شد، میزان تولید الکل در شرکت خمیر مایه و الکل رازی ۲۰ درصد افزایش یافت.

 

معارفه سرپرست جدید شرکت شهرک های صنعتی خوزستان

علی مهدی پور سرپرست جدید شرکت شهرک های صنعتی خوزستان با حضور معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران امروز دوشنبه معارفه شد.

 

وی ۱۹ سال سابقه فعالیت در شهرک های صنعتی خوزستان و استان البرز را دارد و معاون فنی شهرک های صنعتی استان نیز بوده است.

 

رصد محل اسکان پناهجویان افغان در خوزستان برای مقابله با سرخک

دکتر سید محمد علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از رصد محل اسکان پناهجویان افغان برای مقابله با بیماری سرخک خبر داد و گفت: تاکنون در خوزستان موردی از ابتلا به سرخک بین ایرانی‌ها و اتباع دیگر کشورها نداشته‌ایم.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: طبق اطلاعات دریافت‌شده، تاکنون حدود ۱۳۶ مورد ابتلا به سرخک که اکثرا اتباع بیگانه بودند، در کشور مشاهده شده است اما  تاکنون در خوزستان موردی از ابتلا به سرخک بین ایرانی‌ها و اتباع دیگر کشورها نداشته‌ایم.

 

ممنوعیت خروج علوفه دامی از خوزستان

آقارضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: پلیس راه و راهور و فرمانداران خوزستان موظف هستند از خروج کاه و کلش( علوفه دامی) از استان به سایر نقاط جلوگیری کنند.

 

وی گفت: خروج علوفه دامی از خوزستان در این شرایط سخت و ورود دلالانی که از این شرایط سوء استفاده می‌کنند قیمت علوفه را افزایش می‌دهد که باعث وارد کردن ضرر و زیان به دامداران و عشایر استان می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/704304کپی شد!
73
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.