تعرفه برق مشترکان تحت پوشش نهادهای حمایتی رایگان می‌شود

هورنیوز – عبدالامیر یاقوتی مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین شرکت توانیر افزود: البته الگوی مصرف متناسب با دوران گرم یا سرد و نیز اقلیم هر استان تعیین‌شده است.

 

وی ادامه داد: مقرر بود کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی اطلاعات مربوط به مشترکان تحت پوشش خود برای استفاده آن‌ها از تعرفه برق رایگان را به توانیر ارسال کنند که این اطلاعات ناقص ارسال‌شده بود و شناسایی مشترکان به‌راحتی ممکن نبود.

 

مدیرکل هوشمند سازی و فناوری نوین شرکت توانیر گفت: تلاش بر این است که با شناسایی این مشترکان و صحت سنجی اطلاعات ارسالی اقدام لازم برای بهره‌مندی افراد شناسایی‌شده از برق رایگان صورت گیرد.

 

یاقوتی ادامه داد: سازمان بهزیستی اطلاعات مربوط به ۴۵۰ هزار مشترک را در قالب یک سی دی به شرکت توانیر ارسال کرده است که ۷۰ تا ۸۰ هزار مورد از این اطلاعات قابل شناسایی نیست.

 

وی افزود: از بهمن ماه ۱۴۰۰ آئین‌نامه مربوط به اعمال تعرفه رایگان ابلاغ‌شده که تاکنون اطلاعات ۸۰۰ هزار مشترک دریافت شده است.

 

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین شرکت توانیر گفت: الگوی مصرف در مناطق عادی در ماه‌های غیر گرم ۲۰۰ کیلووات ساعت و در ماه‌های گرم ۳۰۰ کیلووات ساعت است و در استان‌های گرمسیر یک در ماه‌های گرم ۳ هزار کیلووات ساعت، گرمسیر ۲, ۲۰۰۰ کیلووات ساعت، گرمسیر سه، ۵۰۰ کیلووات ساعت است.

 

بیش تر مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق درباره تغییرات قبض‌های برق که بر اساس بند «ی» تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ از ابتدای بهمن‌ماه سال گذشته اجرایی شد، اعلام کرده بود که بر اساس این تغییر مشترکانی که مصرف آن‌ها کمتر از الگوی تعریف‌شده برق مصرف کنند از تعرفه یارانه‌ای برق برخوردار خواهند بود و تعرفه مشترکانی که بیش از الگو مصرف داشته باشند به‌صورت پلکانی افزایش خواهد یافت.

 

وی ادامه داد: به‌عبارتی‌دیگر مشترکانی که بیش‌تر از الگو مصرف کنند، متناسب با این افزایش از یارانه آن‌ها کاسته خواهد شد. همچنین درصورتی‌که مصرف مشترکانی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند کمتر از نصف الگوی تعیین‌شده باشد تعرفه آن‌ها رایگان خواهد بود.

 

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: درواقع این تغییرات شامل حال ۲۵ درصد از مشترکان می‌شود که حدود ۹ درصد از آن‌ها نیز کمی بیش از الگو مصرف دارند که باکمی کاهش در مصرف، می‌توانند مصرف خود را به کمتر از الگوی تعریف شده برساند؛ درواقع می‌توان گفت صورتحساب ۷۵ درصد از مشترکان تغییری نکرده است.

https://hoorkhabar.ir/704290کپی شد!
26
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.