آیا شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب همچنان توسط مدیران دولت روحانی اداره می شود؟!

هورنیوز – افراد مطلع در مناطق نفتخیز جنوب می گویند: علیرضا دانشی مدیرعامل فعلی این شرکت در مراسم معارفه ی خود اداره کردن مناطق نفتخیز جنوب توسط دولت و تیم سابق را فاجعه بار خوانده و با جدیت اعلام کرد مدیران دولت گذشته در مناطق نفتخیز جزء “مسببان وضع موجودند” و باید برکنار شوند، اما با گذشت نزدیک به یک سال همچنان همان مدیران در این شرکت بزرگ بر مسند کار قرار دارند که تنها با نگاهی به چند نام از ده ها مسئول باقیمانده می توان به قدرت آنها در نگهداشت خود بر روی سمت های کلیدی پی برد.

 

١- علمدار متولی(مدیر حوزه ی مدیرعامل) این سمت معمولا بعد از تغییرات کلان مدیریتی اولین جایگاهی است که تغییر می کند، اما وی که در دولت قبل با یک رشد قابل ملاحظه ی سازمانی از مسئولیت معمولی در اداره روابط عمومی به عنوان مدیر حوزه ی مدیرعامل که از کلیدی ترین و موثر ترین سمت های موجود است، ارتقا یافت و هنوز بر مسند کار قرار دارد. و جالب اینکه شنیده ها حکایت از تغییر چارت برای ایجاد جایگاهی جدید برای وی نور چشمی دولت قبل؛ به عنوان رییس موزه های مناطق نفتخیز جنوب که تاکنون چنین سمتی وجود نداشته است، دارند!

 

٢- هومن محمدشاهی(معاون مدیر فنی و رییس اداره شیمیایی) یکی از مهم ترین مسئولیت های مناطق نفتخیز جنوب است که از زمان مدیریت سابق در دست وی قرار دارد و او در دوران احمد محمدی از موثرترین مشاوران او در عزل و نصب ها بود. بطوری که یکی از نزدیک ترین اقوام خود را به مهم ترین مدیریت سازمان و ویترین این شرکت بدون هیچ گونه سابقه مدیریتی منصوب کرد! او در حال حاضر نیز بر روی همان سمت حضور دارد و کماکان مشغول تاخت و تاز در دولت انقلابی است!

 

٣- حمید کاویان(مدیرعامل شرکت نفت و گاز مارون) که گویی مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب فراموش کرده شرکت بهره برداری مارون هم وجود دارد و مدیر آن همچنان از دولت سابق است!

 

٣- محمدرضا آبیار(مهندسی ساختار و بهره وری مناطق نفتخیز جنوب) که توسط احمد محمدی مدیرعامل دولت قبل منصوب و هنوز هم بر روی همین سمت مهم حضور دارد.

 

شایان ذکر است شهرام وردک مدیر تازه برکنار شده ی روابط عمومی مناطق نفتخیز جنوب که بسیاری از کارشناسان خبره و قدیمی این حوزه شرکت اعتقاد دارند که در دوران او عملا هیچ کار خاصی صورت نگرفته و تمام موارد مدنظر او در حد ایده و رویا و تنها در ذهن وی باقی مانده است، سازمان این شخص را در ساختمانی کنار روابط عمومی و بغل گوش مدیر جدید این قسمت که از قضا سرشار از انگیزه و توان مدیریتی است قرار داده و طبق همان برنامه ی علمدار متولی که در بالا ذکر شد، قرار است برای او سمت سازمانی جدید ایجاد کنند و او نیز که توسط یکی از بستگان نزدیکش که در همین لیست قرار دارد بدون کوچکترین سابقه ی روابط عمومی و حتی ریاست به سمت مدیر روابط عمومی مناطق نفتخیز در دولت قبل منصوب شد را در مسئولیت مدیریتی جدید در سازمان موزه ها منصوب کنند!

 

از سویی دیگر جای این سوال وجود دارد که اگر وی برنامه ای برای ارتقای موزه های نفت داشت یا دارد، چرا در زمان مدیریت چند ساله بر روابط عمومی که موزه ها نیز در زیر مجموعه ی او قرار داشت هیچ فعالیت تاثیرگذار و ایده ی چشمگیری در این زمینه صورت نگرفت و اتفاق خاصی در موزه ها رخ نداد؟!

 

و  در پایان سخنی با وزیر نفت جواد اوجی و مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب علیرضا دانشی؛ اگر مدیران دولت قبل اینچنین تاثیرگزار و توانمند هستند پس دلیل این همه انتقاد شما از مدیران دولت سابق و اطلاق واژه ی “بانیان وضع موجود” به آنها چیست؟! همچنین اگر واقعا این مدیران بانیان وضع اسف بار موجودند چرا و چگونه تا امروز که حدود یک سال از مدیریت شما می گذرد بر مسندهای اینچنین مهم حضور دارند؟ جالب اینکه احمد محمدی مدیرعامل قبلی مناطق نفتخیز جنوب در حالی که می توانست حداقل ٩ سال دیگر در نفت کار کند و نفت نیز می توانست از خدمات و تجارب مدیریتی و فنی او بهره مند باشد بصورت پیش از موعد خود را بازنشسته کرد!

 

با توجه به یک چنین مواردی این رسانه به موضوعات مختلف نفت از جمله انتصابات در مناطق نفتخیز جنوب در روزهای آینده بیشتر خواهد پرداخت.

https://hoorkhabar.ir/704031کپی شد!
196
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.