دستگاه قضایی خوزستان از تولید و اقتصاد مقاومتی حمایت می‌کند

هورنیوز – علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: دستگاه قضایی استان وظیفه خود را محدود به رسیدگی به پرونده‌های قضایی نکرده و از تولید، اشتغال‌آفرینی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حمایت می‌کند.

 

وی در دیدار با مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر استان، اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است هرکجا که شاهد تلاش یک مدیر خدوم و مجموعه پرتلاش هستیم، نباید حمایت‌های قانونی خود را دریغ کنیم و یا منتظر وقوع یک اتفاق و برخورد با پدیده مجرمانه باشیم.

 

او ادامه داد: به واسطه وقوع صنایع مختلف در استان خوزستان، عرصه خدمتگزاری و خدمت‌رسانی در این استان نیز بسیار گسترده است و مدیریت این صنایع با حجم بالای کارکنان کاری حساس و دشوار است که نیاز به تخصص و توجه دارد.

 

دهقانی گفت: در صنعت نیشکر که سهم تاثیرگذاری در بودجه کشور دارد، کسب بیشترین سوددهی و بهره‌وری در کنار توجه به رفاهیات کارکنان، نیاز به مدیریت جهادی و از سوی دیگر نیاز به حمایت دارد و دستگاه قضایی حمایت‌های قانونی خود را از این صنعت دریغ نخواهد کرد.

 

وی بیان داشت: در هر جامعه‌ آسیب‌های اجتماعی و جرائمی وجود دارد اما تحقیقات نشان می‌دهد که منشاء اغلب این جرائم و آسیب‌ها مشکلات اقتصادی است و حمایت از تولید و صاحبان آن می‌تواند کمک قابل توجهی به کاهش مشکلات اقتصادی کند.

 

دهقانی با بیان این که نباید چرخ تولید متوقف شود، گفت: کارکنان نیز نیاز به حمایت دارند و کارفرمایان نباید با کم توجهی به این قشر زحمتکش، موجب کاهش انگیزه های آنان شوند.

 

وی با تاکید بر استفاده از داوری‌های تخصصی، تصریح کرد: در صورت وجود اختلافات صنفی، داوری‌های تخصصی می‌تواند به مراتب اثرگذارتر از تشکیل پرونده در دستگاه قضایی باشد چراکه رسیدگی به اختلافات در نهادهای داوری هم زمان کمتری را صرف می‌کند و هم می‌تواند برای طرفین نتیجه بخش‌تر باشد.

 

دهقانی گفت: برخی اوقات نیز ممکن است پرونده‌هایی علیه برخی صنایع و شرکت‌ها تشکیل شود که نگاه به این پرونده‌ها و اخذ تصمیم در دستگاه قضایی، با رعایت اولویت حفظ حقوق بیت‌المال است.

https://hoorkhabar.ir/704006کپی شد!
73
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.