گوش ناشنوای شورای شهر مسجدسلیمان و اشتباهی تکراری

هورنیوز – در نوشتار قبلی اشاره کردیم که شورای شهر مسجدسلیمان دچار تکرار اشتباهی لجوجانه شده که ممکن است این شورا را تا مرز ابطال پیش ببرد. همچنین متذکر شدیم همه ی گزینه های انتخابی این شورا به غیر از ابراهیم جعفری شهنی(که برادر یکی از اعضای شورای شهر کنونی نیز است) شاخص های انتخابی یک شهردار را طبق قانون مصوب سال ۱۳۹۷ به بعد نداشتند. با یک مثال فرض را بر این بگیرید که شما برای استخدام در شرکتی نیاز به کارت پایان خدمت و مدرک لیسانس دارید و قانون حتما اعمال میشود، اگر کسی یکی از این دو شرط یا هر دو شرط را نداشته باشد چرا باید فرم استخدام پر کند و توقع استخدام شدن را هم داشته باشد؟

 

از سویی دیگر در همین زمینه مطابق قانون مصوب۹۷‌/۰۹/۲۵ هئیت دولت شاخص قانونی انتخاب شهرداران داشتن حداقل ۵ سال سابقه ی مدیریت میانی ست، مدرک مرتبط از دیگر شروط پیدای شهردار شهر اولین ها شدن است که متاسفانه عزیزان در انتخاب آخرشان و البته دیگر انتخاب هایشان باز هم این موضوع را مد نظر قرار ندادند تا امیدوار باشند که دستِ بازِ سرپرست بودن گزینه ی اخیرشان و مانورِ از جیب مردم، در بزنگاه هایی ضمیر آقایان را امیدوار میکند که شاخص های قانونی فراموش شوند.

 

حالِ وی شبیه شخصیتی در لطیفه ای ست که حساب بانکی نداشت اما شب و روز دعا میکرد در قرعه کشی بانک برنده شود. به راستی چرا شهری با این همه اهل هنر و نظر سوار بر اسب ملال و اشتباه شده است؟ آیا دستگاه های نظارت بر شورا نسبت به این مقدار وقت کُشی و تکرار بی حاصل سکوت خود را ادامه میدهند؟ یا هنوز مجال بررسی نیافته اند؟

 

از نماینده ی مردم شهر مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی انتظار می رفت منفعلانه عمل نکند و راه سکوت را پیش نگیرد، هرچند که این شورا نشان داد مشورت پذیری از نخبگان و صاحبین تجربه را ندارد. البته امیدواریم وی(نماینده شهر) به دلیل ضیق وقت و فرار فرصت ها و فشار طایفه ای مجبور به حمایت از گزینه ای نشود؟

 

سرپرست کنونی شهرداری خود عضو شواری شهر در دوره ی قبلی بوده و از بانیان وضع موجود است و بدلیل عدم تحقق شعار ها، برنامه ها و انحراف در مسیر خدمت که اگر لازم شد برخی مدارک آن منتشر خواهد شد در انتخابات پیشین بدلایلی که مشهور است رد صلاحیت شد، حال آقایان شورای کنونی که قرار بود قطار رشد و توسعه را از انحراف به مسیر اصلی برگردانند در اقدامی عجیب شاخ شورای سابق را که نماد اشتباهات همان شورا بود، بدلیل حمایت های پیدا و پنهان(ق_ث) به سرپرستی شهر اولین ها منصوب و سپس او را به عنوان گزینه ی شهرداری به دولتیان معرفی کردند تا شعارهایشان که هنوز روی دیوار شهر مانده است به رفتارشان دهن کجی کند.

 

هر چند وی باز هم ۵ سال سابقه ی مدیریت میانی لازم را ندارد و حتا صلاحیت او بدلایلی که گفتیم دارای اشکال است اما شوراییان سرمست از قدرت و بی توجه به وقتی که کُشته میشود و انصافن حق الناس است گزینه ی اشتباه تری را در پس گزینه ی اشتباهی انتخاب و معرفی کردند.

 

بر کسی پوشیده نیست گزینه مذکور که چهارمین انتخاب این شورا است در اولین گام بررسی برابر نصح واضح و صریح قانون فاقد سوابق لازم و کافی است و رد صلاحیتش قطعی است و این چیزی نیست که بتوان با توصیه و سفارش این و آن ماله کشی کرد. هر کسی همراهی ناحقی در این مسیر داشته باشد قانون شکن محسوب خواهد شد و منفور مردم می شود. هر چند پس از ذکر این موارد با اهل شورا هیچ جوابیه و توضیحی نشنیدیم و اتفاقن قدم اشتباه بعدی را محکم تر از قبل تکرار کردند و ما بر آن شدیم که روی سخن خود را تغییر داده و با مدیران بالادستی شورا ادامه دهیم.

 

شنیده شده که سرپرست بودن گزینه ی اخیر شهرداری مسجدسلیمان و داشتن امضاهای طلایی و اختیارات مالی و مُلکی عرصه را بر مدیران موید تنگ نموده اما قانونی که ۳ گزینه ی قبلی را از کرسی شهرداری مسجدسلیمان دور کرد، گزینه چهارم را دورتر خواهد کرد.

 

حال سوال مردم شهر این است که آیا وقتی کسی برای حضور در انتخابات شورا که از سطح حساسیت کمتری نسبت به جایگاه شهرداری برخوردار است رد صلاحیت میشود، صلاحیت شهردار شدن را دارد؟

 

مطمئنن مجریان قانون برخورد دوگانه ای نسبت به گزینه های قبل در پیش نخواهند داشت زیرا تحمل کردن فشارها برای صلاحیت ندادن به افرادی که فاقد آنند این امیدواری را در ضمیر مردم بیدار کرده است که مدیرانِ موید، تحت شعاع رفاقت های پوشالی و توصیه های تریبون دارها و صاحبان قدرت و ثروت قرار نمیگیرند و تعهد خود را به خون شهدا به انجام خواهند رساند.

https://hoorkhabar.ir/703910کپی شد!
163
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.