ماجرای نامه‌ی جعلی کشت شلتوک در خوزستان

هورنیوز – شاهپور رجایی رئیس حوضه آبریز رودخانه کرخه و مرزی غرب با اشاره به اینکه در رابطه با ممنوعیت کشت برنج در خوزستان تحرکاتی از سوی گروه‌های مرجع انجام می‌شود افزود: در روز‌های گذشته نامه‌ای در استان خوزستان در فضای مجازی منتشر شده است که پس از پیگیری‌های انجام شده از طریق سازمان آب و برق خوزستان، مشخص شد این نامه جعلی است.

 

وی با تاکید بر اینکه مردم فقط اطلاعات درست را از طریق مراجع قابل اطمینان به ویژه از سوی سازمان صداو سیما دریافت کنند گفت: ما از مردم درخواست می‌کنیم به هیچ عنوان به مکاتباتی که در فضای مجازی منتشر می‌شود در خصوص کشت برنج توجه و اعتماد نکنند.

 

رئیس حوضه آبریز رودخانه کرخه و مرزی غرب ادامه داد: در متن این نامه آمده است؛ محمد سواری رئیس انجمن برنجکاران خوزستان بدین وسیله به استحضار می‌رسانیم طبق دستور ریاست جمهور و اخذ مجوز از دیوان عالی کشور برای کاشت شلتوک در خوزستان و سایر مناطق مجاور خدمت شما ارسال می‌گردد پس از ابلاغ در تاریخ ۱۵/۰۳/۱۴۰۱ مجوز کشت شلتوک قابل اجرا می‌باشد و کشاورزان حق کشت را دارند.» که البته این متن کاملا جعلی است.

 

رجایی افزود: در این نامه امضاء یکی از معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان نیز درج شده است که طبق استعلام گرفته شده از این سازمان جعلی بودن امضاء تایید شده است.

 

وی ادامه داد: براساس بند پ تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و مصوبه کارگروه ملی سازگاری با کم آبی و کارگروه سازگاری با کم آبی حوضه کرخه و در خوزستان در همه حوضه‌ها، کشت برنج ممنوع است.

 

رئیس حوضه آبریز رودخانه کرخه و مرزی غرب ادامه داد: یکی از اقدامات انجام شده فعال سازی کمیته اطلاع رسانی است.

https://hoorkhabar.ir/703916کپی شد!
132
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.