تبعیض‌ بین بازنشستگان تامین اجتماعی با سایر صندوق‌ها

هورنیوز – غلامرضا زندی (دبیر اجرایی خانه کارگر بروجرد) با ابراز تأسف از تبعیض‌هایی که بین بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان سایر صندوق‌ها صورت می‌گیرد، گفت: در حالی که بازنشستگان کشوری و لشگری از ابتدای سال افزایش حقوق را برای جبران تورم و گرانی‌ها دریافت می‌کنند، بازنشستگان کارگری باید انتظار بکشند تا افزایش حقوق‌شان در هیأت دولت به تصویب برسد.

 

زندی با انتقاد از کم لطفی‌ها و بی‌مهری‌هایی که در سالهای گذشته درباره کارگران صورت گرفته، گفت: تازه پس از آنکه کارگر به بازنشستگی می‌رسد، باید همچنان نگران استمرار بی‌مهری‌ها باشد.

 

وی با اشاره به اینکه تورم روز افزون، کابوس زندگی کارگران بازنشسته شده است، گفت: بی‌شک با این تورم وحشتناک که نتیجه سوءمدیریت دولت و مجلس در تمامی ادوار گذشته بوده، باید به نوعی مقابله شود که ابزار این مقابله، افزایش حقوق است اما در این زمینه نیز کارگران بازنشسته با چالش‌های بسیاری رو به رو هستند.

 

دبیر اجرایی خانه کارگر بروجرد با یادآوری اینکه افزایش حقوق بازنشستگان در تمامی سالهای گذشته بر اساس مصوبه دستمزد شورای عالی کار صورت گرفته است، گفت: اکنون هیات امنای سازمان تامین اجتماعی باید افزایش حقوق بازنشستگان را به تصویب برسانند تا از ابتدای سال اجرایی شود.

 

وی با اشاره به اینکه باید افزایش حقوق به نوعی صورت بگیرد که با دستمزد کارگری مطابقت داشته باشد، گفت: کارگران مبالغی در قالب حق اولاد، بن کارگری، حق مسکن و مزایای جانبی دریافت می‌کنند اما اعدادی که برای بازنشستگان در نظر گرفته می‌شود بسیار ناچیز است.

 

دبیر اجرایی خانه کارگر بروجرد در پاسخ به اینکه وقتی افزایش دستمزد در روزهای پایانی سال صورت می‌گیرد، چگونه می‌توان انتظار داشت جلسه هیات امنا به سرعت برگزار و در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تصمیم‌گیری شود، گفت: سازمان تامین اجتماعی می‌تواند همزمان با جلسات شورای عالی کار، جلسه تشکیل دهد و در جریان روند تصمیم‌گیری قرار داشته باشد تا به محض تصویب دستمزد، افزایش حقوق بازنشستگان را تصویب کند. این روالی است که در بسیاری از موارد از جمله بررسی بودجه صورت می‌گیرد و همزمان با تصویب بودجه در مجلس، شورای نگهبان نیز جلساتی برگزار می‌کند به نوعی که تنها چند روز پس از تصویب بودجه در مجلس، شورای نگهبان نظر خود را اعلام می‌کند.

 

وی با تاکید بر اینکه کارگران جوان دیروز، بازنشستگان سالمند امروز هستند، گفت: انتظار افزایش حقوق در این شرایط گرانی و تورم بسیار جان فرساست.

 

او با یادآوری اینکه تنها ۷۵ درصد متناسب‌سازی اجرا شده، گفت: انتظار می‌رود ۲۵ درصد باقیمانده‌ی متناسب‌سازی نیز در جلسه هیأت امنا به تصویب برسد تا افزایش حقوق براساس تصمیم شورای عالی کار و اجرای تعهدات باقیمانده متناسب‌سازی برای بازنشستگان تامین اجتماعی اعمال شود.

https://hoorkhabar.ir/703808کپی شد!
95
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.