کلاهبرداری با عنوان استخدام در شرکت‌های معتبر

هورنیوز – رئیس پلیس فتا استان خوزستان در تشریح این خبر اظهار داشت: در این شگرد کلاهبرداران با انتشار خبری جعلی از شرکت‌های با سابقه و معروف مبنی بر تکمیل نیروی انسانی از بین جوانان و افراد جویای کار با حقوق و مزایای بالا، شماره تلفن همراهی را جهت ثبت نام و اطلاع از نحوه استخدام منتشر کرده که پس از تماس متقاضی، جهت تحویل اصل مدارک وی را به محل‌های خلوت هدایت و در نهایت اقدام به زورگیری می کنند.

 

وی در در ادامه به شهروندان توصیه کرد:

۱- هرگز فریب آگهی‌های استخدامی که منشا معتبر نداشته و شرایط استخدامی آسان و مزایای عالی را دارند، نخورند.

 

۲- هرگز اطلاعات شخصی (شماره ملی – رونوشت مدارک هویتی – شماره حساب بانکی – رمز کارت بانکی – آدرس محل سکونت و…) را بنا به درخواست افراد ناشناس درفضای مجازی ارسال نکنند.

 

۳- هیچ گونه وجهی بنا به درخواست افراد ناشناس جهت انجام امورات مالی و اداری و استخدامی به حساب‌های اعلامی از سوی فرد ناشناس واریز نکنند.

 

۴- چنانچه قصد استخدام و یا استعلام شغل مناسبی را دارید از منشاء نشر آگهی با استعلام از مراجع ذیصلاح، اطلاع حاصل کرده و پیش از آن در محلهای قرار حضور پیدا نکنند.

 

در انتها رئیس پلیس فتا استان از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، موضوع را از طریق درگاه پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir در بخش گزارش‌های مردمی، به کارشناسان این پلیس اطلاع دهند.

https://hoorkhabar.ir/703754کپی شد!
81
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.