اصناف خوزستان باید از قیمت‌های مصوب تبعیت کنند

هورنیوز – نعمت الله بیرانوندی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: حق مشتری این است که جنس را با قیمت مصوب تهیه کند لذا قانونگذار به لحاظ محیط، شکل و مکان قیمت کالا را مشخص نمی‌کند.

 

وی با بیان اینکه نرخ‌گذاری طبق قانون انجام می‌شود، افزود: متاسفانه برخی اصناف به تناسب مکان و هزینه‌ای که برای واحد صنفی خود صرف کرده‌اند قیمت کالاها را مشخص می کنند که این موضوع تخلف محسوب می‌شود.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان اظهارداشت: برای کنترل وضعیت بازار از ظرفیت‌های قانونی استفاده می‌شود که یکی از این ظرفیت‌ها بازرسی‌های هر اتحادیه نسبت به کنترل صنف خود است.

 

وی افزود: برخورد با اصناف متخلف با تکرار بازرسی‌ها و در نظر گرفتن سوابق به صورت اعمال مجازات سنگین، نصب پارچه و در نهایت پلمب واحد صنفی انجام می‌شود.

 

دبیر کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: جریمه در تعزیرات حکومتی تابع گزارش بازرس دستگاه‌های نظارتی است و شعب تعزیرات بر اساس این گزارشات اقدام به صدور رای می‌کنند.

 

وی افزود: تمام واحدهای صنفی، تولیدی و توزیعی مشمول قانون بوده و برای هیچکدام استثنایی قائل نمی‌شویم.

 

بیرانوندی با اشاره به ثبت تخلفات از طریق سامانه ۱۳۵ بیان کرد: در سال گذشته فقط ۴۸۷ مورد گزارش و شکوائیه در سامانه اینترنتی این اداره کل ثبت شده که انتظار می‌رود مردم در این زمینه بدون پرداخت هرگونه هزینه نسبت به معرفی متخلفان اقدام نمایند.

 

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/703777کپی شد!
51
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.