پایداری شبکه برق‌رسانی به پمپ‌خانه مرکزی

هورنیوز – میثم شهنیانی، معاون برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌ها با اعلام این خبر اظهار داشت: پمپ‌خانه‌ مرکزی از مهم‌ترین بخش‌های شبکه تامین آب مورد نیاز واحد‌های تولیدی شرکت است که دارای شبکه برق‌رسانی با کابل‌های قدیمی، سایز نامناسب، معیوب و غیر قابل دسترس بود. در این شرایط، بهره‌برداری از این بخش با مشکل و ریسک بالایی مواجه بود. با توجه به موارد گفته شده، نوسازی کامل مسیر، شامل احداث کاندوئیت بانک بتنی و اجرای کابل با ظرفیت مناسب به عنوان یکی از پروژه‌های طرح پایداری تولید در دستور کار معاونت برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌ها قرار گرفت و اجرای آن به تیم مدیریت پروژه‌های برق‌رسانی سپرده شد.

 

صادق طاهری مدیر پروژه‌های برق‌رسانی گفت: با توجه به پیچیدگی‌های مسیر عملیات رینگ ۶.۶ کیلو ولت، نوسازی مسیر در دو فاز و در قالب دو پروژه تعریف و انجام شد. فاز اول کار در قالب پروژه احداث دو مسیر پست شماره ۱۳ به پمپ‌خانه مرکزی و مسیر پست شماره ۱۴ به پمپ‌خانه مرکزی تعریف شد و اجرای آن از طریق مناقصه به شرکت پیمانکاری فولادتوان نیروگاهی واگذار شد که در سال ۹۷ عملیات اجرایی آن به پایان رسید.

 

وی افزود: فاز دوم کار در قالب پروژه احداث دو مسیر پست ۹ به پست ۱۳ و مسیر پست ۱۴ به پست ۱۷ تعریف شد و اجرای آن نیز از طریق مناقصه به شرکت پیمانکاری فولاد توان نیروگاهی واگذار شد که در اسفندماه جاری به پایان رسید و تحویل بهره‌بردار شد.

 

او ادامه داد: از چالش‌های جدی این پروژه وجود معارضین در طول مسیرهای اجرای پروژه به دلیل قدیمی بودن مسیرها و تراکم لوله‌های تاسیساتی مثل گاز و آب و عبور از شبکه فاضلاب و جاده‌های اصلی و بریج‌های موجود و همچنین مواجه شدن با معارضین پیش‌بینی نشده در هنگام حفاری بود‌. از دیگر چالش‌های اجرایی پروژه می‌توان به خطرات حفاری مسیرها به دلیل وجود شبکه متراکم گاز و کابل‌های برق‌دار موجود در منطقه حفاری مسیرها، به خصوص در زیر زمین و اطراف پست ۹ اشاره کرد که با مدیریت ریسک و از طریق تمهیدات ایمنی و تلاش مستمر تیم پروژه و همکاری تنگاتنگ بهره‌بردار، خوشبختانه بدون هیچ گونه حادثه‌‌ای پروژه به اهداف و نتایج تعریف شده رسید.

 

مدیر پروژه‌های برق‌رسانی اظهار کرد: ایجاد مسیرهای استاندارد با لوله‌های ذخیره کافی و با سایز کابل مناسب و با قابلیت افزایش ظرفیت در آینده و ایجاد رینگ پایدار برق‌رسانی به پمپ خانه مرکزی شرکت فولاد خوزستان، اهداف اصلی پروژه بودند.

 

طاهری در پایان از حمایت‌های مدیرعامل، معاون برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌ها، همکاری‌های مستمر بهره‌بردار و تلاش‌های تیم پروژه پیمانکار، مشاور و کارفرما تشکر و قدردانی کرد.

https://hoorkhabar.ir/703210کپی شد!
91
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.