موکول شدن تصمیم گیری برای تعطیلی گرد و خاک به آینده

هورنیوز – معاون محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر روند کاهشی گرد و غبار گفت: نشست کارگروه اضطرار آلودگی هوا صبح امروز با حضور معاون عمرانی استاندار خوزستان و مدیران حفاظت محیط زیست، هواشناسی، مرکز بهداشت و مدیریت بحران استانداری بنا بر تبصره ماده۳ قانون هوای پاک تشکیل شده است.

 

سیروس کریمی افزود: با توجه به اینکه هواشناسی خوزستان روند کاهش گرد و غبار را برای امروز پیش بینی کرده بود، به همین دلیل، کارگروه تعطیلی اداره‌ها را در روز شنبه منتفی دانسته است.

 

کریمی درباره نحوه کار اداره‌ها در روز یکشنبه، گفت: در صورتی که هواشناسی خوزستان، ادامه گرد و غبار و پایداری هوا را برای فردا پیش بینی کند و دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز آن را برای سلامتی مضر اعلام کند، این کارگروه دوباره تشکیل جلسه داده و برای اعلام تعطیلی فردا تصمیم گیری خواهد کرد که نتیجه آن امشب اعلام خواهد شد.

 

وی همچنین درباره علت تشکیل نشدن کارگروه اضطرار آلودگی هوا در روز جمعه و پیش از ورود توده گرد و غبار، توضیح داد: اطلاعیه هواشناسی درباره ورود توده گرد و غبار در ساعت ۲۰ روز جمعه صادر شده و میزان غلظت آن نیز اعلام نشده بود به همین دلیل کارگروه تشکیل جلسه نداد.

 

کریمی اضافه کرد: بنابر اعلام هواشناسی، منشاء این توده کشور عراق بوده و پیش بینی اولیه نشان می‌داد که جهت وزش باد شمال غربی- جنوب شرقی باشد، اما با تغییر جهت باد به شمال-جنوب، جهت این توده نیز تغییر کرده و حجم کمتری از آن وارد خوزستان شده و بیشتر به سمت عربستان رفته است.

 

معاون حفاظت محیط زیست خوزستان در ادامه گفت: شاخص‌های قبلی برای اعلام تعطیلی در استان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و مقرر شده است که شاخص اعلام تعطیلی با توجه به آلودگی‌های زمینه‌ای در خوزستان، بومی‌سازی شود که هنوز این روند طی نشده است.

 

بر اساس گزارش سامانه پایش کیفی هوای کشور در ساعت ۱۵ امروز، شاخص هوای شهر‌های بندر امام خمینی (ره) ۳۱۵ و شادگان ۳۱۱، در شرایط خطرناک، شاخص کیفی اهواز ۲۲۳ و ماهشهر ۲۴۵ در شرایط بسیار ناسالم و شاخص کیفی هوای شهر‌های رامشیر ۱۵۴، سوسنگرد ۱۵۹ و شوشتر ۱۶۷ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها اعلام شده است.

https://hoorkhabar.ir/703135کپی شد!
107