صنایع مستقر در اهواز برای آماده‌سازی شهر ویژه ایام نوروز مشارکت کنند

هورنیوز – محمد خانچی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: هماهنگی‌های بین بخشی به‌منظور اجرایی شدن طرح ضربتی “پیرایش و زیباسازی شهر اهواز” با حضور دستگاه‌های اجرایی متولی و همچنین برخی از صنایع و شرکت‌های استان انجام شده است.

 

وی ادامه‌داد: از صنایع مستقر در شهرستان اهواز انتظار می‌رود که برابر با مسئولیت‌های اجتماعی که دارند نسبت به مشارکت و همکاری با شهرداری اهواز در راستای اجرای این طرح بپردازند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان بیان‌داشت: این صنایع نیز جزئی از بدنه شهری اهواز محسوب می‌شوند و لازم است تا در رفع مشکلات مشارکت فعالانه‌ای داشته باشند.

 

خانچی اجرای این طرح را از جمله مسئولیت‌های اجتماعی واحدهای صنعتی توانمند دارای ماشین آلات و تجهیزات لازم دانست و گفت: با توجه به اینکه در آستانه ایام نوروز قرار داریم از شهرداری اهواز خواسته می‌شود تا تمام ظرفیت خود برای بهبود زیبایی شهر را بکار گیرد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان یادآورشد: به‌منظور اجرای طرح ضربتی “پیرایش و زیباسازی شهر اهواز” مناطق هشت‌گانه این کلانشهر به قسمت‌های شرق و غرب تقسیم شده تا مطابق با برنامه‌ریزی های انجام شده، صنایع و دستگاه‌های متولی در اجرای این طرح مشارکت کنند.

 

وی با انتقاد از جمع آوری نشدن برخی زباله‌های شهری و همچنین کم توجهی به زیباسازی خیابان‌های شهر اهواز گفت: این شرایط به هیچ وجه زیبنده کلانشهر اهواز نیست و دستگاه‌های متولی باید هرچه سریعتر نسبت به رفع چنین چالش‌هایی اقدام کنند.

 

خانچی تصریح‌کرد: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که فضای سبز و پارک‌های اهواز دچار مشکلاتی هستند که نیاز است با اقداماتی که شهرداری انجام می‌دهد؛ این چالش‌ها رفع شوند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان افزود: از شهرداری اهواز خواسته می‌شود که پارک “شهروند اهواز” پیش از ایام نوروز برای پذیرش شهروندان آماده سازی شود.

 

وی وجود سگ‌های ولگرد را یکی دیگر از چالش‌های شهر اهواز عنوان‌کرد و گفت: متولی خدمات شهری کلانشهر اهواز پیش از آغاز نوروز نسبت به حل معضل سگ‌های ولگرد اقدام کند.

 

بر اساس این گزارش، یکی از اولویت‌های طرح ضربتی پیرایش و زیباسازی شهر اهواز، جمع آوری نخاله‌های ساختمانی است و برای جلوگیری از تشدید این شرایط در اهواز، شهرداری از شهروندان خواسته تا هرگونه تخلف را به سامانه ۱۳۷ مدیریت شهری گزارش دهند.

 

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/703145کپی شد!
73