اولین نمایشگاه دستاوردهای جامعه اطلاعاتی«حوزه سلاح و مهمات غیر مجاز» در اهواز

هورنیوز – رضا نجفی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان امروز در حاشیه نخستین نمایشگاه دستاوردهای جامعه اطاعاتی استان در حوزه سلاح و مهمات‌ غیرمجاز اظهار داشت: این نمایشگاه‌ با تاکید استاندار محترم، پیگیریهای معاون امنیتی و انتظامی، دبیر شورای تامین استان و با همت، مشارکت و حضور فعال دیگر اعضای شورای تامین استان در دو روز مختلف با دعوت از سران، متنفذین، اصحاب رسانه، مدیران کل، دانشگاهیان، فرهنگیان، حوزه‌های علمیه و روحانیت معظم در دو بخش به صورت همایش و بازدید برگزار شد.

 

نجفی با اشاره به چند و چون نمایشگاه جامعه اطلاعاتی عنوان داشت: در این نمایشگاه، دستاوردهای جامعه امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی استان در حوزه سلاح و مهمات به عنوان نخستین نمایشگاه در این حوزه به نمایش گذاشته شد، پس از تشریح دستاوردها شرکت کنندگان در همایش‌ و پخش کلیپ های هشدار دهنده و آگاهی بخش و سخنرانی مسئولین و برخی سران طوایف، اقوام و مدعوین به صورت عینی از نمایشگاه بازدید به عمل آوردند.

 

وی با اشاره به اهداف مدنظر در برگزاری نمایشگاه بیان داشت: با وجود اشراف مناسب و دقیقی که اعضای شورای تأمین استان با همدلی و کار مشترک دارند به پشتیبانی خداوند متعال و ائمه اطهار بسیاری از تهدیدات عقیم و ناهنجاریهای اجتماعی کاهش یافته، لیکن در استان و کشور جرائم و هنجارشکنی‌هایی با استفاده از سلاح های غیرمجاز وجود دارد، که نیازمند است در کنار اقدامات سلبی، فرهنگ سازی با استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه و فرهنگیان و سران طوایف به جهت تنویر افکار عمومی در قالب این گونه نمایشگاهها و دیگر اقدامات فرهنگی صورت پذیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: باید بدانیم که استفاده از این سلاح‌ها چه تأثیراتی را در جامعه خواهد گذاشت در حال حاضر به کار گرفتن این سلاح‌ها در مراسمات عروسی و عزا به معضلی تبدیل شده است در حقیقت این کار منجر به نارضایتی مردم و ایجاد حس ناامنی در جامعه خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: با وجود خون‌های پاکی که در راه تأمین امنیت از سوی مدافعین امنیت نثار خاک پاک میهن اسلامی شده است اما شاهد اینگونه ناهنجاری‌ها در سطح جامعه هستیم.

نجفی ابراز داشت: هدف اصلی و پیام برگزاری این نمایشگاه «اقتدار، امنیت و آگاه‌سازی» است، در کنار اقتدار جامعه امنیتی و اطلاعاتی، آگاه ‌سازی نیز مورد هدف این نمایشگاه است.

 

وی با بیان اینکه امیدوارم پیام این نمایشگاه از طریق بازدیدکنندگان و اصحاب رسانه به جامعه هدف منتقل تا از رهگذران به برکت اعیاد شعبانیه شاهد از بین رفتن رسومات غلط و ناهنجاری های ناشی از تیراندازی در مراسمات و به تبع آن افزایش و ارتقا امنیت عمومی در سطح جامعه باشیم.

https://hoorkhabar.ir/703098کپی شد!
39
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.