۲۰۰ میلیارد ریال صرفه جویی مالی و جلوگیری از سوزاندن روزانه حدود ۲۵ میلیون فوت مکعب گاز در نفت و گاز کارون

هورنیوزمدیرعملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با بیان این خبر اظهار داشت: تعمیرات اساسی مولد گاز داغ دو دستگاه توربین رستون TB-4000 که به‌دلیل نیاز عملیاتی تعمیرات آنها به شرکت نفت و گاز کارون واگذار شده بود با موفقیت انجام و ماشین آلات مذکور در سرویس عملیاتی قرار گرفتند.

­

وحید زارع افزود: به این منظور، با بکارگیری قطعات موجود در قالب استفاده بهینه از سرمایه های فیزیکی سازمان و کاهش هزینه تعمیرات اساسی، عملیات بازسازی و تعمیرات اساسی هر ۲ تجهیز در حالی انجام پذیرفت که به دلیل اشکال Major در بدنه، نیازمند صرف هزینه بازسازی در رده قراردادهای عمده بودند،  لیکن با اتکاء به دانش، توان فنی و تعهد کارکنان اداره نگهداری و تعمیرات شرکت نفت و گاز کارون، با همکاری مدیریت تدارکات و امور کالای مناطق نفتخیز جنوب اقدامات مهندسی و اصلاحی خارج از روند تعمیرات اساسی تعریف شده توسط سازنده اصلی، در دستور کار قرار گرفت که این اقدام مهم حداقل ۲۰۰ میلیارد ریال صرفه جویی ریالی به دنبال داشته است.

زارع بیان داشت: این توربین ها هم اکنون با توجه به نیاز عملیاتی در ایستگاه تقویت فشار گاز آسماری اهواز ۵ و کارخانه گاز و گازمایع ۷۰۰ نصب و در مدار عملیاتی قرار گرفته اند. که راه اندازی توربین در کارخانه گاز و گاز مایع ۷۰۰ باعث پیشگیری از سوزاندن حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون فوت مکعب گاز در روز شده است.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با تامین ۲۵ درصد نفت خام کل کشور بزرگترین شرکت بهره بردار مناطق نفتخیز جنوب است که مسئولیت تولید صیانتی نفت، گاز و مایعات گازی را از میادین تحت سرپرستی برعهده ‌دارد ، و در کنار رسالت خطیر تولید، اهتمام به رعایت الزامات محیط زیستی با اتکاء به دانش فنی کارشناسان و روزآمدی این دانش در راستای تحقق اهداف سازمان از مهم ترین اولویت های این شرکت  می باشد.

https://hoorkhabar.ir/703053کپی شد!
54