انجام بیش از ۹۶ هزار نوبت نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی در خوزستان

هورنیوز – دکتر مصطفی کنارکوهی در نشست نظارت بهداشتی دامپزشکی خوزستان ویژه ایام نوروزی افزود: نظارت ماموران دامپزشکی بر مراکز مختلف تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل مراکز بسته بندی انواع گوشت قرمز و سفید، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌های عرضه کننده گوشت مرغی و تخم مرغ خوراکی، قصابی‌ها و کشتارگاه‌های دام بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از سطح سلامت و بهداشت جامعه با تامین فرآورده‌های دامی و لبنی سالم محقق می‌شود گفت: کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع، نگهداری فرآورده‌های خام دامی به صورت مستمر توسط بازرسان بهداشتی دامپزشکی در سطح خوزستان انجام می‌شود.

 

مدیرکل دامپزشکی خوزستان به بیان اهمیت دامپزشکی در سلامت جامعه و از طریق نظارت مستمر بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام ادامه داد: در راستای کنترل ونظارت بر بهداشت فرآورده‌های خام دامی و حفظ سلامت شهروندان، گروه‌های کنترل نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی با همکاری شهروندان، نظارت‌ها را در ایام تعطیلات نوروزی تشدید خواهند کرد.

 

کنارکوهی از شهروندان خواست فرآورده های خام دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و زیرنظارت دامپزشکی خریداری کرده و در صورت مشاهده عرضه غیربهداشتی فرآورده‌های خام دامی و پروتیینی، موارد را به شبکه‌های دامپزشکی اطلاع دهند تا برخورد قانونی با متخلفان بهداشتی انجام شود.

 

او همچنین از اجرای طرح نظارتی بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز در خوزستان با هدف ارتقای سطح بهداشت مواد غذایی وسلامت شهروندان خبرداد.

 

کنارکوهی، کشتارغیرمجاز دام در ورودی اهواز و حاشیه این شهر و برخی جاده‌های سطح خوزستان را معضلی فراگیر بیان کرد و افزود: دامپزشکی در حد توان و تکالیف قانونی با این معضل برخورد کرده ولی برخی شهروندان با خرید گوشت غیربهداشتی، به این معضل دامن می‌زنند و نظارت‌ها را کم اثر کرده‌اند.

 

کشتار غیرمجاز دام و طیور در برخی شهرهای خوزستان سابقه دیرینه دارد که تاکنون این معضل با وجود اقدام‌های زیاد هنوز حل نشده است.

https://hoorkhabar.ir/702782کپی شد!
48
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.