صاحب‌خانه ها هزینه اجاره را کاهش دهند تا برکت به زندگی آنها بیاید

هورنیوز – حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز، در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز، با اشاره به جنگ روسیه و اکراین، کشتار انسان های بی گناه در این جنگ را محکوم کرد و گفت: برخی از کشورها از جمله اوکراین به حیاط خلوت رژیم صهیونیستی تبدیل شده اند.

 

امام جمعه اهواز به اعزام نیروهای خارجی جهت کمک به اوکراین اشاره کرد و افزود: تعداد بسیاری از ۱۶ هزار نیروی کمکی برای جنگ در اوکراین، از رژیم غاصب صهیونیستی هستند.

 

حجت الاسلام موسوی فرد با اشاره به مذاکرات وین و با بیان این که در این مذاکرات طرف های مقابل مقداری کوتاه آمدند، تصریح کرد: طرف های مقابل بدانند که باید تعهد بدهند و ما هم باید درخصوص تعهدات آنها راستی آزمایی کنیم.

 

وی با بیان این که خوشبختانه در این دولت اجماع کم نظیری برای توافق عزتمندانه وجود دارد، ابرازداشت: امروز انقلابی های جهادی حامی رهبر معظم انقلاب هستند و با توجه به این پشتوانه هرگز به مذاکره ذلیلانه تن نخواهیم داد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این که طرف های غربی خواهان تعهد ایران مبنی بر عدم استفاده از انرژی هسته ای جهت ساخت بمب اتمی هستند، گفت: گرچه این خواسته آنها جای تعجب دارد که چرا آن‌ها باید داشته باشند اما دیگران خیر.

 

وی این خواسته طرف های غربی را استکباری خواند و افزود: ساخت بمب هسته‌ای بر اساس فتاوای مراجع به ویژه فتوای رهبر معظم انقلاب به صراحت حرام اعلام شده است؛ بنابراین خنده‌دار است که بابت چیزی که به آن اعتقاد نداریم، تعهد بدهیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد تصریح کرد: نه تنها هرگز چنین تعهدی نمی دهیم بلکه آن‌ها باید تعهد دهند.

 

امام جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله مسکن مهر در خوزستان اشاره کرد و گفت: در خوزستان افراد بدون مسکن بسیاری داریم؛ بنابراین برای رفع این مشکل باید ضمن تعیین سهمیه هر شهرستان برای اجرای آن برنامه‌ریزی شود.

 

وی ضمن تأکید به دست اندرکاران ساخت مسکن مبنی بر اهتمام جدی به کیفیت ساخت خانه ها، اظهارداشت: کیفیت ساخت نباید مانند مسکن مهر سابق چنان باشد که انسان با ورود به این خانه ها از نظر کیفیت حالش بد شود.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان همچنین به اجاره نشینی و مشکلات آن پرداخت و گفت: با توجه به این که مستأجران نیازمند بسیاری داریم، زمانی که تورم افزایش می یابد، اگر صاحب‌خانه هزینه اجاره را کاهش دهد برکت خدا را در زندگی می‌بیند.

 

وی افزود: البته دولت نیز باید در این زمینه چاره‌اندیشی کند و بانک‌ها به این افراد تسهیلات بدون سود پرداخت تا مشکل‌شان را حل کند.

 

امام جمعه اهواز به توجه به قشر کم درآمد کارگران اشاره کرد و بیان داشت: متأسفانه حقوق برخی کارگران چند ماه عقب افتاده است که در این شرایط سخت اقتصادی خانواده های آنها را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است؛ بنابراین باید پرداخت دستمزدهای عقب‌مانده کارگران در اولویت باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد سالگرد تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) را گرامی داشت و گفت: خیران، مردم و دستگاه‌های اجرایی به کمیته امداد کمک کنند تا کمک ها به نیازمندان واقعی برسد.

https://hoorkhabar.ir/702763کپی شد!
106
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.