حدود ۴۰۰ واحد زلزله‌ زده اندیکا تا قبل از عید نوروز آماده می‌شوند

هورنیوز – صادق خلیلیان استاندار خوزستان، پس از بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا با اشاره به ضرورت این بازدید و بررسی روند بازسازی در منطقه مذکور اظهار داشت: خوشبختانه پیشرفت کارها سرعت داشته و بر اساس آنجه که بنیاد مسکن اقدام کرده حدود ۴۰۰ واحد مسکونی از واحدهایی که تخریب شده بود تا پایان سال آماده می شود و اقلام اساسی که بنیاد مستضعفان تهیه کرده در اختیار افرادی که خانه تحویل می‌گیرند قرار داده خواهد شد.

 

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در این منطقه وجود دارد در رابطه با عدم همکاری برخی از بانک ها مانند بانک سپه برای اعطای تسهیلاتی است که هیأت دولت تصویب کرده است.

 

استاندار خوزستان پیشرفت‌های روند بازسازی در منطقه را ناشی از همکاری بانک ها دانست و گفت: اگر در برخی نقاط بنیاد مسکن یا بسیج سازندگی برای ساخت مسکن و ساخت جایگاه های دام موفق نشده است، در واقع همان نقاطی است که بانک ها به تعهدات خود عمل نکرده اند.

 

خلیلیان تصریح کرد: در مجموع، اقدامات مطلوبی صورت گرفته و دو راه اصلی عشایری بازسازی شده و زیرسازی آن ها انجام و به مرحله آسفالت رسیده است.

 

وی بیان کرد: امیدوار هستم با حضور مسئولان مربوطه و پیگیری هایی که می شود بتوانیم بر اساس آنچه که برنامه ریزی شده، این منطقه را بازسازی کنیم.

 

استاندار خوزستان در پایان گفت: اقداماتی که در منطقه اندیکا در حال انجام است، اقداماتی اساسی و زیرساختی هستند که به صورتی پایدار منطقه را از محرومیت خارج می کنند.

https://hoorkhabar.ir/702751کپی شد!
38
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.