رتبه پنجم استان خوزستان در واکسیناسیون

به گزارش هورنیوز ؛ در نشست خبری که امروز دوشنبه ۱۱ بهمن ماه در دانشگاه علوم پزشکی اهواز با حضور دکتر سرمست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، دکتر علوی معاون بهداشت و دکتر حی بر معاون درمان دانشگاه در خصوص آخرین وضعیت کرونا در استان خوزستان و اتخاذ تمهیدات لازم، مسئولین به ارایه دیدگاه های خود پرداختند.

 

در ابتدای جلسه دکتر سرمست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار داشت: اهداف معنوی آرمان گرایانه محقق نمی شود جز به دست هم استانی های عزیز

 

وی به اصحاب رسانه اظهار کرد: شما میتوانید با همکاری و همراهی مشکلات را به ما انتقال دهید و هیچ کسی نمیتواند مشکلات استان خوزستان را حل کند مگر شهروندان و هم استانی های خودمان.

 

او ادامه داد: تعصب ما روی استان باید به گونه ایی باشد تا بتوانیم مشکلات استان را در همه حوزه ها حل کنیم.

 

این مقام مسئول خطاب به مسئولان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گفت: همه مسئولان باید دغدغه مردم را داشته باشند.

 

سرمست افزود: کرونا در استان خوزستان و کشور پیک های مختلف و متعددی داشته و دانشگاه های علوم پزشکی و معاونت ها تلاش های زیادی را انجام دادند که تجربیات گذشته باعث کمک به مقابله با پیک جدید می شود.

 

وی با اشاره به اینکه امیکرون‌ به سادگی منتقل می شود، گفت: این بیماری باعث مشکلات زیادی برای مراجعه کنندگان از بستری در بیمارستان تا مرگ و میر می شود‌. مردم باید مراسمات و تجمعات را کم کنند و این ببماری را جدی بگیرند. خواهش ما از مردم این است که اگر چه ما آمادگی لازم برای پذیرایی بیماران را داریم ولی نمیدانیم چه شخصی از این بیماری نتیجه می گیرد یا خیر. سرمست با اشاره به صحبت های دکتر علوی در رسانه های جمعی ابراز امیدواری کرد که این پیک را به آرامی بگذرانیم.

 

همچنین دکتر حبیب حی بر، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه‌ در زمان جنگ تحمیلی افراد زیادی شهید و جانباز شدند گفت: هم اکنون و در زمان بروز این بیماری نیز در جنگ به سر می بریم. جمعیت جندی شاپور حدود ۳ هزار نفر است حدود ۸۳ هزار بیمار بستری شدند، حدود ۷۷ هزار نفر به صورت سرپایی درمان شدند. در این دو سال ۷ دستگاه سی تی اسکن و ۲۷ دستگاه اکسیژن در بیمارستان جندی شاپور نصب شد.

 

وی با اشاره به نقش مهم آموزش گفت: در حال حاضر مردم نه تنها پروتکل ها بهداشتی را رعایت نمی کنند بلکه نحوه ماسک زدن آنها نیزصحیح نمی باشد.

 

او در پایان خاطرنشان کرد: از ساعت ۸ صبح ۱ بهمن ماه تا ساعت ۸ صبح روز ۱۰ بهمن ۳۵۰۰ بیمار سرپایی به مراکز بهداشت و درمانی مراجعه کردند که از این تعداد ۲۰۰۰ نفر مربوط به روز ۹ بهمن بوده است.

 

در ادامه دکتر علوی معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌ پزشکی اهواز با اشاره به آمار کرونا در دنیا اظهار کرد: با بررسی این آمار باید مناطق پر خطر را بشناسیم و پس از آن باید بیماری را کنترل کنیم. از زمانی که کرونا آمد رفتار ها و نگرش ها به این بیماری تغییر کرد. آمریکا و کانادا با وجود اینکه واکسن های مختلف را تجربه کردند هم اکنون در وضعیت قرمز به سر می برد. او بیشترین آمار ابتلا به کرونا را در کشور فرانسه اعلام و گفت: با وجود اینکه کشور ما مدنی در آرامش بود اما هم اینک در مرحله خیز قرار گرفته است.

 

علوی گفت: هر چه منحنی ملایم تر بالا رود سیستم های پزشکی و‌ درمانی فرصت لازم را برای آمادگی مقابله دارند، اما زمانی که به صورت جهشی افرایش پیدا کند اجازه مقابله به ادارات مختلف را نمی دهد. در ایران به ازای هر ۳ نفر یک تست انجام شده است.

 

وی عنوان کرد: در حال حاظر در زمینه واکسیناسیون روند کاهشی را داشته ایم، موضوعی که ما را نگران کرده است شیب ابتلا به بیماری است که مسئولین باید به آن توجه کنند. یکی از مواردی که ما  باید به ان توجه کنیم درک خطر است در حالی که مردم ماسک زدن را جدی نمی گیرند.

 

نحوه ابتلا بیماران کوید مثبت در استان خوزستان
علوی اظهار کرد: به صورت میانگین ۲۵ درصد آمار ابتلا به بیماری، در خانواده ها می شود در حالی که ما نفوذی در خانواده ها نداریم و‌ باید این مراسمات عروسی و تولد و مهمانی را کم کنیم.

 

وی یکی دیگر از راه های مسافران به کشور را ایزوله کردن آنها در مقابل بیماری دانست و گفت: باید مرزهای کشور را کنترل کنیم. پروازهای ورودی از شیراز و دبی را باید کنترل کنیم چرا که از کشورهای عربی مسافر به کشور ورود پیدا می کنند و در افزایش آمار نقش بسزایی دارند.

 

علوی همچنین میزان آمار واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال در دوز اول ۱۵/۸، دوز دوم ۲۹/۶ و دوز سوم ۲۱/۶درصد عنوان داشت.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: تاخیر ۵۴ درصدی واکسیناسیون افرادی که دوز دوم را زدند ولی برای دوز سوم اقدام نکردند از مشکلات دیگر استان در مقابله با کرونا است.

 

ناهید حاجی رضازاده

https://hoorkhabar.ir/702063کپی شد!
46
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.