مقابله با تیراندازی ها جزو خواسته‌های همه اقشار است/ مردم بدون معیشت نمی‌توانند اهل نماز و روزه باشند/ محال است فردی در کشور مهارت داشته باشد و بیکار بماند/ نیروهای غیربومی ظرفیت های استان را پر کرده اند

هورنیوز – حجت‌ الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد، امام‌جمعه اهواز، امروز، ۸ بهمن در خطبه‌های نماز جمعه اهواز ضمن توصیه به رعایت تقوا، بر برخورد قاطعانه با ظلم و ناهنجاری‌ها تأکید کرد و گفت: باید نسبت به برخی ناهنجاری‌ها که در ملأعام انجام می‌شود با قاطعیت برخورد کرد، چنانکه امیرمؤمنان(ع) این قاطعیت را نسبت به والی و مسئولی که از سوی ایشان مأمور شده بود، اما در مأموریت خود خیانت کرده بود، نشان دادند و پس از محرز شدن خطای آن مسئول، دستور دادند او را از مسئولیت خلع کنند و در ملا عام ۳۵ ضربه شلاق بزنند‌. این قاطعیت در نظام ما جایش خالی است، فرقی نمی‌کند فرد خطاکار مسئول یا هر خطاکار دیگری باشد.

 

وی با اشاره به مسئله تیراندازی در خوزستان گفت: مقابله با تیراندازی جزو خواسته‌های مردم و حتی عشایر ماست. این قاطعیت لازم است. چرا این افراد نسبت به تبعات کار خود متنبه نمی‌شوند؟ نظام باید با قاطعیت ورود کند‌. تاکی مردم استان شاهد این باشند که یک عده برای خودنمایی دست به این کار می‌زنند؟ سلاح‌های غیرمجاز بین برخی کشف شده است، منتها این افراد تا وقتی احساس کنند فضای امنی برای تیراندازی هست، به این کار اقدام می‌کنند.

 

امام‌جمعه اهواز تصریح کرد: چرا با قاطعیت با این افراد برخورد نمی‌شود؟ کسی که در ملأعام اسلحه به دست می‌گیرد و مردم را می‌ترساند به عنوان محارب شناخته می‌شود و یکی از احکام این کار، اعدام است‌ اگر با قطعیت با این افراد برخورد شود از این‌ کار دست بر می‌دارند.

 

موسوی‌فرد با اشاره به آیه ۳۳ سوره مائده: «إِنَّما جَزاءُ الَّذینَ یُحارِبُونَ اللّهَ وَ رَسُولَهُ وَ یَسْعَوْنَ فِی الْأَرْضِ فَساداً أَنْ یُقَتَّلُوا أَوْ یُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَیْدیهِمْ وَ أَرْجُلُهُمْ مِنْ خِلاف أَوْ یُنْفَوْا مِنَ الْأَرْضِ» گفت: مطابق این آیه قرآن کریم این افراد باید تنبیه شوند. افرادی که چه در مراسم ختم و چه در جشنها اسلحه به دست می‌گیرند باید تنبیه شوند. مطابق آیه قرآن کریم حکم اول این افراد قتل است، چرا برخی مسئولان کوتاهی می‌کنند. باید مردم اقتدار نظام را احساس کنند و امنیت مردم نباید مخدوش شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان در خطبه دوم نماز جمعه، ضمن تبریک میلاد امام محمدباقر(ع) و حلول ماه رجب گفت: ماه رجب و ماه شعبان دو مقدمه و دالان ورود به ضیافت الهی هستند. اولیای خدا برای این سه ماه استثنایی روزشماری می‌کردند و در ماه رجب برنامه‌ریزی می‌کردند تا بتوانند خود را به مقام قرب الهی نزدیک کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مسئله معیشت و اشتغال مردم به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت؛ ایشان فرمودند: «اللّهُمَّ بارِک لَنا فِی الخُبزِ و لا تُفَرِّق بَینَنا و بَینَهُ ؛ فَلَولاَ الخُبزُ ما صَلَّینا و لا صُمنا، و لا أدَّینا فَرائِضَ» خداوندا به این نان برکت بده و بین ما و آن جدایی میانداز. اگر معیشت در تنگنا باشد مردم نماز نمی‌خوانند، روزه نمی‌گیرند. مردم می‌دانند مسئولان دولت در حال تلاش هستند. اگر معیشت مردم به خطر بیفتد، ضعفای جامعه دیگر اهل نماز نخواهند بود، اهل روزه نخواهند بود و اگر معیشت سخت باشد، واجبات الهی را انجام نمی‌دهند‌. لذا باید تلاش کنیم زمینه اشتغال آسان و معیشت راحت مردم را فراهم کنیم. گرچه شرایط دشوار است ولیکن باید مسکنی به مردم زده شود. اولاً کنترل شدید نسبت به قیمت‌ها انجام شود. ما اراده این کار را می‌بینیم. باید تلاش کنیم کنترل کامل بر قیمت‌ها صورت بگیرد.

 

امام‌جمعه اهواز با اشاره به حضور خود در بازار و اطلاع از قیمت اقلام ضروری معیشت مردم گفت: در این سرکشی متوجه تفاوت قیمت‌ها می‌شویم و این به دلیل نظارت ضعیف است. اینها دلال کلان نیستند‌، خرده فروش‌ها هستند. این در حالی است که کشاورزی که چندین ماه روی زمین کار می‌کند چیز زیادی به دست نمی‌آورد. لازمه این کار این است که مسئولان با قاطعیت ورود کنند. نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم و بگوییم زیر ساخت‌ها باید درست شود. همین نظارت بر قیمت از تولید تا مصرف یکی از زیرساخت‌ها است. تعزیرات کجایید؟ از خواب بیدار شوید.

 

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان ادامه داد، می‌دانیم دولت انقلابی در حال کار و تلاش است ولی شما که مسئول نظارت هستید بدانید پیامبر اکرم(ص) فرمودند: مردم بدون معیشت نمی‌توانند اهل نماز و روزه باشند. نظارت ضعیف است. از استاندار، دستگاه قضا و دادستان محترم تقاضا می‌کنم که در این مسئله ورود کنند. این خواست همه مردم است. اگر چند تا از اینها را شلاق بزنید دیگر جرئت نمی‌کنند چنین کند. ما مردم خوزستان خواستار برخورد با قاطعیت دستگاه قضا در استان هستیم.

 

وی در ادامه با اشاره به ارزش کار و تلاش حلال گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند هر کس از حاصل تلاش و بازوی خود روزی بخورد در ردیف پیامبران است. می‌دانیم شرایط سخت است اما این شرایط سخت سبب نمی‌شود که دست به کار حرام بزنیم. امام صادق(ع) در روایتی فرمودند اگر فردی زندگی‌اش به سختی اداره می‌شود، اما به اندازه‌ توان، خود و خانواده‌اش را تامین می‌کند و به دنبال حرام نیست، مانند مجاهد در راه خدا است.

 

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با اشاره به شرایط استخدام در خوزستان و مطالبه پر تکرار جوانان از وی، گفت: بسیاری از جوانان به بنده مراجعه می‌کنند و به ظرفیت‌ها و شرکت‌های خوزستان استناد می‌کنند و می‌گویند با وجود این ظرفیت‌ها شرایط استخدام آنها فراهم نیست و از من می‌خواهند طی یک تماس تلفنی با برخی افراد مسئول، مسئله اشتغال آنها فراهم شود. اگر این مقدار از دست من بر می‌آید بخل نمی‌کنم، اما باید به شما بگویم گاهی رو در روی به یک مسئول گفتیم، اما عمل نکرده است.

 

وی گفت: جوان‌های عزیز محال است فردی در کشور مهارت داشته باشد و بیکار باشد فنی حرفه‌ای‌ها باید فعال شوند. تا زمانی که زمینه اشتغال‌تان فراهم نشده است، مهارتی یاد بگیرید، بیکار نمانید. قبول داریم این همه ظرفیت در خوزستان هست، اما این ظرفیت پر شده است. می‌گویید نیروها غیربومی هستند، قبول داریم. تلاش می‌کنیم به زودی زمینه اشتغال فراهم می‌شود.

 

موسوی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بمباران یمن توسط آل‌سعود گفت: امروز رسالت همه کشورهای اسلامی، حمایت از این مردم مظلوم است. امروز بعد از نماز جمعه به حمایت از مردم مظلوم یمن راهپیمایی خواهیم کرد؛ مردمی که سال‌های سال است که مورد ظلم صهیونیست‌ها و آل‌سعود قرار دارند.

 

امام‌جمعه اهواز گفت: آمریکا و کشورهای اروپایی مدام جنگ راه می‌اندازند تا سلاح‌های خود را به فروش برسانند و مشکلات اقتصادی جامعه خود را حل کنند. ما نسبت به جنایت آل‌سعود و در رأس آن آمریکا بی‌تفاوت نیستیم و آن را محکوم می‌کنیم. تأسف ما این است که سردمداران کشورهای اسلامی مرده‌اند. حمیت و انسانیت شما کجاست؟ جامعه بین‌المللی که در مقابل کشته شدن یک حیوان چه‌ها که نمی‌کند، در مقابل ظلم و ستم به میلیون میلیون انسان تا زمانی که منافع آنها اقتضا نکند، چیزی نمی‌گوید، بلکه ترجیح می‌دهد این جنایت انجام بشود. ما دست آل سعود و سردمداران آنها و اسرائیل را برای همیشه کوتاه می‌کنیم.

 

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه وضعیت کرونا در استان خوزستان متغیر است، گفت: اگر شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم وضعیت کنونی به وضعیت بدتر از آن نخواهد رسید.

https://hoorkhabar.ir/702015کپی شد!
66
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.