سالانه ۸۰۰ کارگر در کشور به کام مرگ می روند

هورنیوز – علی حسین رعیتی فرد شنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در محل اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: اصلاح قوانین مشاغل سخت و زیان آور در دست بررسی است و امید است بتوانیم این قانون را اصلاح کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه رعایت نکات ایمنی و آموزش و آگاهی دادن به کارگران برای فعالیت در محیط کار آمار حوادث را کاهش می دهد افزود: برای کاهش حوادث ناشی از کار باید آموزشهای لازم ارائه شود هر چند در چند سال اخیر به دلیل شرایط کرونا آموزش دادن به کارگران کاهش یافت.

 

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از اساسی ترین مشکلات استان توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی است که در رفع محرومیت خوزستان نیز اثر گذار است.

 

ولی اسماعیلی ادامه داد: شرکت های دولتی ۹۵ درصد صنایع در استان را در شامل می شوند اما تعهدات اجتماعی خود را انجام نداده اند.

 

وی با بیان اینکه در مجلس به دنبال شفافیت و قانونمند کردن تعهدات اجتماعی شرکت ها و صنایع هستیم افزود: استفاده از نیروهای بومی و پیمانکاران بومی از درخواست های مسئولان استان است.

 

اسماعیلی اظهار داشت: درخواست گردش مالی شرکت ها و صنایع در استان به جای تهران و حل مشکل بیمه کارگران ساختمانی نیز پیگیری خواهد شد.

 

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی امروز با جمعی از فعالان اقتصادی استان دیدار و با مشکلات انجمن های مختلف آشنا شدند.

 

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/701539کپی شد!
99
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.