آموزشگاه های استان را سه مرتبه قهرمان کشور کردیم که این یک رکورد است

به گزارش هورنیوز، ورزش خوزستان از دیرباز دارای پتانسیل های بسیار با استعدادی بوده که اگر مدیریت های پیشین این حوزه در سطح استان آینده نگری می کردند اکنون آورده این خطه در حوزه ورزش چندین برابر وضع کنونی بود. با این بهانه و به جهت تجلیل از مقام پیشکسوتان، گفتگویی با یکی از زحمتکشان رشته فوتبال استان انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

 

لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمائید فوتبال را از چه سالی آغاز کردید و در چه تیم های بازی می کردید؟
اینجانب عبدالرحیم صفاریان متولد ۱۳۳۴، بازی فوتبال را از باشگاههای اهواز شروع کردم. در تیم های جوانان تاج و ایران گاز مدتی مشغول فوتبال بودم، و پس از خدمت سربازی با تیم ایران گاز قهرمان اهواز شدم. در سال های ۵۶ و ۵۷ به عضویت تیم نیروی اهواز درآمدم که پس از انقلاب هم نزدیک به دو سال با تیم صنعت چاپ اهواز بازی کردم.

 

با چه بازیکن های شاخصی در گذشته هم بازی بودید؟
بازیکنان بزرگی همچون سید طاهر موسوی، حسین بیگی، نادر زرگانی، طاهر حبیبی، احمد صراف، سعید سوزانی، یعقوب فرشچیان در تیم ایران گاز بودم که پس از آن به اتفاق خدر قنواتی به تیم نیرو رفتیم.

 

شما در چه پست هایی بازی می کردید؟
بیشتر دفاع راست ولی هافبک وسط هم با تشخیص مربی ها گاها بازی میکردم.

 

مربی های شما چه کسانی بودند؟
آقای سیاوش رزاقی که وی خیلی مربی اخلاق مداری بودند، مدتی هم آقای گاموش از کشور مجارستان و بعد از او هم آقای الهی مربی بنده شدند و خودم نیز در یک مقطعی هم بازیکن مربی بودم و کار مربی گری من با تیم صنعت چاپ بود که اواخر فوتبالم نیز بود.

 

پس از خداحافظی از فوتبال فقط مربیگری کردید؟

خیر، از سال ۵۶ به سمت داوری رفتم البته آن زمان هم بازی میکردم هم داوری، تعداد داورها در آن دوران خیلی کم بود تا سال ۶۷ که داور ملی شدم و تقریبا از جوان ترین داورهای ملی کشور بودم و بنا به دلایلی داوری را کنار گذاشتم و به جرگه مربیان پیوستم، در مربی گری هم دارای مدرک آسیایی هستم.

 

بعنوان مربی در چه تیم هایی مشغول بودید؟
مربی تیم آموزشگاههای خوزستان بودم که سه سال قهرمان ایران شد و این قهرمانی ها یک رکورد بود. مربی تیم های شاهین اهواز و پتروشیمی ماهشهر نیز بودم، البته در تیم شاهین سرمربی آقای پورگر بود.

 

یکی از خاطرات خوب فوتبالی خود را بگوئید

یکی از خاطرات خوب من این بود که توانستیم در تهران تیم پرسپولیس را متوقف کنیم و برای اولین بار بازی به صورت مستقیم از تلویزیون پخش شد که جزو محدود بازی هایی بود که پخش می شد و بسیار بازی خوبی بود.

 

در حال حاضر چه می کنید؟

در حال حاضر مدرسه فوتبال دارم که با نونهالان و نوجوانان کار میکنم و محل استقرار تمرین ما چمن مصنوعی فاز دو هستش و همچنین کار مربیگری هم انجام میدهم.

 

لطفا صحبت پایانی خود را عنوان بفرمائید
زمانی که بنده با صنعت چاپ فوتبال بازی میکردم، داور هم بودم که در آن بازی داور مسابقه به من یک کارت زرد داد چون توپ رو با دست زده بودم. سپس روزنامه ها تیتر زدن داوری که به داور دیگر کارت زرد نشان داد و همه میگفتند چطور شد یک داور به داور دیگر کارت زرد نشان داد؟ همچنین این مطلب را عرض میکنم در استادیوم آزادی بعنوان داور قضاوت ها کردم، بازی تیم های استقلال تهران و آرارات تهران را هم کمک داور بودم که در آرشیو بنده نیز موجود است. و در مقابل پرسپولیس با شاهین اهواز نیز مربیگری کردم و در نهایت از شما که برای ما پیشکسوتان وقت می گذارید تشکر می کنم.

https://hoorkhabar.ir/701325کپی شد!
156
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.