تجمع کارکنان پتروشیمی تخت جمشید برای سومین مرتبه!

هورنیوز – امروز دوشنبه ۲۲ آذرماه کارکنان پتروشیمی تخت‌جمشید در اعتراض به مشکلات معیشتی و کم‌توجهی مدیران این مجتمع نسبت به دغدغه آن‌ها، صبح امروز برای سومین بار دست به تجمع زدند.

 

علیرضا چاروسایی و بهزاد ابراهیم‌زاده دو تن از نمایندگان منتخب کارگران، در گفت‌وگویی مشترک با خبرنگاران، مشکلات ریالی و معیشتی را تنها دلیل این تجمعات سریالی عنوان کردند.

 

چاروسایی در تشریح این مهم عنوان کرد: بعد از دومین اعتراض کارکنان، مدیران صاحب‌نظر یک فرصت ۱۰ روزه به‌منظور برپایی نشست هم‌اندیشی با هیأت‌مدیره به جهت بررسی و اتخاذ یک تصمیم مثبت را از کارکنان طلب کردند، این در حالی هست که این فرصت ۱۰ روزه نیز به پایان رسید و همچنان از اتاق فکر مدیران خبری به بیرون درز پیدا نکرده است و تا پایان امروز، تصمیم نهایی اتخاذ و اعلام خواهد شد.

 

وی اصلی‌ترین خواسته کارکنان را مسائل ریالی دانست و گفت: بعد از اعمال طرح طبقه‌بندی مشاغل، حقوق‌ها افزایش قابل‌توجهی نداشته و حتی در برخی موارد حقوق‌ها دستخوش تغییرات و کاهش مبلغ نیز شدند.

 

نماینده کارگران پتروشیمی تخت‌جمشید افزود: باوجود اینکه در بخشی از آیتم‌ها با دیگر شرکت‌های منطقه ویژه تفاوت زیادی نداریم و تنها برخی آیتم‌های انگیزشی را نداریم و کارانه کمتری دریافت می‌کنیم اما در بحث حقوق‌ها تفاوت بسیار زیادی وجود دارد.

 

ابراهیم‌زاده نیز در ادامه اضافه کرد: آیتم‌های تخصیص داده شده و حقوق‌ها در مقایسه با دیگر شرکت‌های منطقه در پایین‌ترین کف بوده و اختلاف فاحشی دارد.

 

ما می‌دانیم شرکت تخت‌جمشید خصوصی و دیگر شرکت‌ها زیرمجموعه هلدینگ خلیج‌فارس هستند اما خواسته همه کارکنان همسان‌سازی صحیح و کم کردن این اختلاف عدد است.

 

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر آخرین اعلام نظر مدیران، گفت: بررسی موضوع با نگاهی مثبت را وعده دادند که تا پایان امروز نتیجه نهایی حاصل و اعلام خواهد شد.

 

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا

https://hoorkhabar.ir/700710کپی شد!
36