عشایر استان خوزستان از داشتن کوچک‌ترین امکانات محروم هستند

هورنیوز – صادق خلیلیان استاندار خوزستان امروز در نشست بررسی مسائل عشایر خوزستان با بیان اینکه عشایر پاسداران کشور هستند اظهار داشت: عشایر در طول تاریخ غیرت خود را در پاسداری از کشور به خوبی به نمایش گذاشته‌اند که فعالیت بسیار مهم آنان در تولید گوشت، وجود آنها را بسیار پرارزش کرده است.

 

وی افزود: در کنار ارزش اقتصادی و اجتماعی عشایر از لحاظ فرهنگ آنان برای کشور، محرومیت از امکانات بسیار ضروری مانند راه و مسیر دسترسی ایمن، آب آشامیدنی سالم و سکونتگاه‌های ایمن، بحث توزیع عادلانه منابع را به چالش کشیده است.

 

استاندار خوزستان تصریح کرد: برخی این تصور را دارند که عشایر افراد فقیر و نداری هستند در حالی که این چنین نیست اما حضور در مناطق کم برخوردار این تصور را از عشایر را در اذهان عمومی پدیدار کرده است.

 

وی ادامه داد: فعالیت بسیار ارزشمند عشایر در تولید ثروت و همچنین نقش آنان در پاسداری از کشور در کنار محرومیت و کم‌برخورداری از امکانات ضروری، کم‌توقعی و نجابت آنان را اثبات می‌کند که باید برای توزیع عادلانه منابع تلاش صورت گیرد.

 

خلیلیان با اشاره به زلزله اخیر اندیکا بیان داشت: زلزله اندیکا حجم واقعی محرومیت در منطقه را به نمایش گذاشت که اکنون خود زلزله در حاشیه است و مسئله اصلی حجم بالای محرومیت در منطقه است.

 

وی اذعان داشت: با وجود گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب هنوز راه‌هایی در کشور وجود دارند که با شرایط پیش از انقلاب هیچ تفاوتی ندارند و این نشان از عدم توزیع عادلانه منابع است.

 

استاندار خوزستان عزم دولت را بر اجرای عدالت در کشور جدی خواند و گفت: دولت عزم خود را برای اصلاح برخی زیرساخت‌ها در توزیع عادلانه منابع جزم کرده است و آینده بسیار روشنی در توسعه کشور و حل مسائل مردم در پیش روی وجود دارد.

 

وی با اشاره به سفر روز گذشته رئیس جمهور به استان لرستان ادامه داد: رئیس جمهور در سفر روز گذشته خود به استان لرستان دیدار و نشست مشترکی با نمایندگان عشایر داشت که نشان از توجه ویژه دولت به عشایر و حل مسائل آنان است.

 

خلیلیان کمک دیگر نهادهای دولتی برای حل مسائل عشایر را ضروری خواند و افزود: در مسئله راه، راهداری و وزارت راه و شهرسازی باید به کمک امور عشایر بیاید و با استفاده از منابع دو نهاد و منابع ملی، ایمن‌سازی و متناسب‌سازی راه‌ها برای تردد عشایر را به طور ویژه دنبال کنند.

 

وی ادامه داد: در مورد مسئله آب شرب نیز وزارت نیرو و آبفا باید وارد میدان شوند و با استفاده از منابع خود، تامین آب شرب سالم عشایر را برعهده بگیرند که در زمینه تامین برق آنان نیز باید به همین صورت وزارت نیرو اقدام کند.

 

استاندار خوزستان تنوع بخشی محصولات و افزایش کیفیت محصولات عشایر را بسیار مهم بیان کرد و گفت: عشایر از ظرفیت‌های گسترده و متنوعی برخوردارند که باید از آنها برای تنوع بخشی به تولیدات خود و افزایش کیفیت و کمیت محصولات تلاش کنند.

 

تسنیم

https://hoorkhabar.ir/700670کپی شد!
70
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.