خوزستان ۳۰۰ هزار میلیارد ریال عوارض آلایندگی طلب دارد

هورنیوز – مهدی جمالی نژاد پنجشنبه در نشست با استاندار خوستان و جمعی از شهرداران استان در سالن شهید رجایی استانداری بیان کرد: دریافت این مطالبات شهرداری قابل طرح است که اگر محقق شود به طور مستمر به استان پرداخت خواهد شد.

 

وی ادامه داد: شهرداری‌هتگا به اعتبارات دولت، امید نبندد و در کنار درآمدهایی که دارند از اعتبارات دولت هم استفاده کنند.

 

معاون عمرانی وزیر کشور بیان کرد: اطلس دفع پسماند برای استان های ساحلی کشور در دست تدوین بوده که خوزستان در این اطلس در اولویت است.

 

وی با اشاره به موضوع قیر که مطالبه اغلب شهرداران است، اظهار داشت: ارائه قیر یارانه مشکلاتی دارد که موضوع در مجلس مطرح شد ولی به دلیل تعارض بین نمایندگان با مشکلاتی مواجه شد البته در بودجه امسال این مشکلات حل می‌شود.

 

جمالی نژاد با اشاره به اینکه متاسفانه در خوزستان مهم ترین مشکل در بحث آب و فاضلاب است، اظهارداشت: در بازدیدی که از کوت عبدالله داشتم شرایط نا مناسبی در خصوص دفع آب های سطحی و پس زدگی فاضلاب داشتند که جای تاسف است.

 

وی ادامه داد: تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری در تمام کشور به نتیجه رسیده است اما در خوزستان به دلیل اینکه نیروهای مازاد و بدون هویت زیادی در بدنه شهرداری مشغول به کار هستند ابتدا باید ساماندهی و بررسی شود و درنهایت تبدیل وضعیت ها انجام گیرد.

 

معاون عمران وزیر کشور با اشاره به تامین تجهیزات و ماشین آلات شهرداری ها و آتش نشانی ها اظهارداشت: برای شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در حال خرید تجهیزات آتش نشانی و شهرداری هستیم.

 

وی همچنین با اشاره به موضوع سگ های بی‌صاحب ادامه داد: با توجه به دستورالعمل های ابلاغ شده تنها برای عقیم سازی این سگ ها اقدام می، شود و از کشتن آنها باید خودداری شود.

 

جمالی‌نژاد گفت: این مبلغ عوارض آلایندگی باید از سوی وزارت نفت به شهرداری های استان پرداخت شود.

 

معاون عمرانی وزیر کشور امروز با حضور حمعی از مسئولان شهرداری اهواز از وضعیت معابر و جاده ها و فاضلاب شهر کوت عبداله مرکز شهرستان کارون بازدید کردند.

 

جمالی نژاد امروز پنجشنبه برای حضور در رزمایش اقتدار بسیج و گروهای جهادی سفر کرد و با جمعی از شهرداران استان نیز دیدار نمود.

https://hoorkhabar.ir/700408کپی شد!
28