چرا برخی با ادعای انقلابی‌گری، حقوق نجومی می گیرند و در کام آن‌ها زهر نمی‎شود؟

هورنیوز – حجت الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی‌فرد امروز(۵ آذرماه) در خطبه نماز جمعه اهواز اظهار کرد: در حالی برخی حقوق ۱۰۰ میلیونی گرفته‌اند و پاداش و مزایای گوناگون دریافت کرده‌اند، در حاشیه اهواز عزیزانی هستند که ۶ تا ۸ ماه دستمزد عقب‌ افتاده دارند.

 

او با اشاره به اهمیت عدالت اجتماعی افزود: عدالت اجتماعی و فساد ستیزی یکی از مهم‌ ترین ماموریت رهبران الهی است؛ رسیدگی به مسائل فساد که این روز‌ها خیلی اوج گرفته، یکی از مطالبات جدی رهبر انقلاب از سال ۹۵ است. برخی از این حقوق‌ های نجومی قانونی است، یعنی باید ساختار اصلاح شود که این موضوع، از ماموریت‌های مجلس انقلابی است.

 

موسوی فرد یادآور شد که اکثر دستگاه‌ها حقوق معقولی دارند و پاکدست هستند، اما برخی با کمال تاسف، گویی تافته‌های جدابافته هستند. اندک آن نیز بسیار بد است و در جامعه ما پذیرفتنی نیست که کسانی حقوق ۷۰، ۶۰ و ۱۰۰ میلیونی داشته باشند. از آن طرف، شرایط بدی آب و هوا و چند تبصره می‌خورد و می‌بینیم که برخی ۱۰۰ میلیون حقوق می‌گیرند.

 

او گفت: من نمی‌دانم برخی که ادعای انقلابی‌گری می‌کنند، چطور این حقوق‌ ها در کام آن‌ها زهر نمی‎شود؟ در حالی که ما در استان خوزستان، فقیر داریم.

 

نماینده، ولی فقیه در استان خوزستان بیان کرد: وقتی خوی و روش اشرافی‌گری در مسئولین راه یافت، در بدنه جامعه جشن‌ها و سفره‌های کذایی قرار می‌دهد و چشم و هم‌ چشمی‌ها سبب متلاشی شدن خانواده‌ها می‌شود. اسلام به شدت در برابر اشرافی‌ گری ایستاده است. در شرایط ایران که طبقه محرومین در کشور کم نیست، نمی‌توان روحیه اشرافی‌ گری را تحمل کرد و این برای مردم قابل پذیرش نیست.

 

او با تاکید بر لزوم رسیدگی به حقوق‌ های نجومی از سوی سران سه قوه افزود: از سه قوه درخواست می‌کنیم که به این موضوع که یکی از مطالبات جدی مردم است، رسیدگی کنند. بنا نیست که هر هفته این مسائل را مطرح کنیم، زیرا موجب بی‌اعتمادی می‌شود. در اسرع وقت باید ساماندهی انجام و با حقوق‌های نجومی برخورد قاطع شود.

https://hoorkhabar.ir/700293کپی شد!
101
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.