راه اندازی فولاد رامهرمز معطل «بله» شرکت هایی مثل برق منطقه ای خوزستان است

به گزارش هورنیوز ؛ طی سالهای اخیر مقام معظم رهبری مکررا” نسبت به حمایت از تولید داخلی تاکیده فرموده اند و نامگذاری سالهای گذشته نیز بر حول همین محور بوده است. از این رو بقا و رشد بخش خصوصی رابطه مستقیمی با توسعه اقتصادی دارد. به طور مثال در کشوری مانند آلمان صنایع کوچک سهم مهم و قابل توجهی از اقتصاد این کشور را در اختیار دارند. در کشور ما متاسفانه به دلایل مختلفی، بخش خصوصی روز به روز در تنگناهای اقتصادی قرار گرفته و بسیاری از آنها را به قهقرای تعطیلی کشانده که در نتیجه آن جمعیت زیادی را به ورطه هولناک بیکاری فرستاده است.

 

بیکاری سویه تلخ و بسیار خطرناک بی توجهی و عدم حمایت از بخش خصوصی است، به طوری که همین امر در استان خوزستانی که نیاز به توضیح درباره استعداد و ظرفیت های صنعتی آن نیست دومین رتبه به لحاظ بیکاری را در بین استان ها به خود اختصاص داده است.

 

آمار بالای بیکاری در خوزستان متوجه یک دستگاه خاص نیست چرا که هر ارگان و دستگاه دولتی می تواند به سهم خود در فرایند ایجاد اشتغال به نحوی اثر گذار باشد؛ برخی از این دستگاه ها به طور مستقیم و برخی دیگر به شکل غیر مستقیم.

 

یکی از ارگان هایی که اخیرا” سد راه ایجاد یک کارخانه جدید فولادسازی در رامهرمز شده، شرکت برق منطقه ای خوزستان است؛ که بعد از کلنگ زنی پرطمطراق کارخانه مذکور، امید بسیار زیادی برای مردم این شهر ایجاد کرده بود، که با تدبیر باقیمانده مدیران دولت تدبیر و امید در برق منطقه ای خوزستان متوقف شده است!

 

این پروژه در تابستان گذشته با حضور استاندار و مردم رامهرمز کلنگ زنی شد اما متاسفانه بازماندگان دولت دوازدهم با نگاهی که هنوز میراث دولت قبل است نسبت به آماده‌سازی زیرساخت های این پروژه ی ارزشمند کوتاهی می کنند.

 

با پیگیری های بی شمار نیز مشخص شد که عوامل متعددی از سوی چند دستگاه اجرایی مانع راه اندازی این شهرک شده است؛ چراکه شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان نیز در رساندن آب و امکانات زیر ساختی جهت ایجاد کارگاه عمرانی هم کوتاهی می کند.

 

اما نقش پررنگ این ماجرا برق منطقه ای استان خوزستان است که نسبت به تهیه و آماده سازی برق مورد نیاز این شرکتها سنگ اندازی کرده؛ با این اوصاف باید پرسید وقتی که هنوز زیرساختهای یک شهرک فولادی آماده نشده چرا با اسم بزرگ و حضور مقامات امید واهی برای مردم ایجاد میکنند و کلنگ زنی اتفاق می افتد؟!

 

استانی مانند خوزستان که منبع بزرگ انرژی کشور است و به عنوان تغذیه کننده کارخانه های تولیدی بسیار زیاد در استان‌های دیگر به شمار می رود چرا باید امروز گرفتار چه کنم چه کنم مدیران برق منطقه ایی استان شود تا شاهد باشیم شهرک فولادی رامهرمز در غالب یک عکس باقی بماند! عکس هایی که به یادگار گرفته و رفتند آنانی که خود را مدیران دولت تدبیر و امید می دانستند.

 

در سویی دیگر مهمترین موضوعی که حلقه مفقوده این ماجراست نقش مهم شهرک های صنعتی استان بوده که بسیار کم رنگ و حتی ناپدید شده است! در کنار تعطیلی تمام مراکز صنعتی استان که یکی از تلاش های خوب مدیران دولت تدبیر و امید است باید گفت: شاید علت تعطیلی این پروژه ارزشمند(فولاد رامهرمز) کشمکش انتخاباتی فی مابین آقایان در شهرستان رامهرمز است.

 

پس از برشمردن موارد و سنگ اندازی های فوق باید به معاون اقتصادی رئیس جمهور عنوان کنیم شما در آخرین مصاحبه خود اعلام کرده بودید که خوزستان از نظر صنعتی کمی از توسعه عقب مانده و لذا امروز به شما خواهیم گفت یکی از عوامل مهم عقب ماندگی های توسعه در خوزستان مدیران ناکارآمد و نالایقی است که سالها بر مسند قدرت نشسته و هیچ اقدام عملی برای حل این مشکلات انجام نمی دهند.

 

به زودی این رسانه از جزئیات شهرک فولادی رامهرمز بیشتر خواهد نوشت تا مردم شهیدپرور خوزستان اطلاع پیدا کنند چه افرادی باعث عدم توسعه یافتگی این استان با سنگ اندازی ها و زیاده خواهی های خود شده اند.

https://hoorkhabar.ir/699755کپی شد!
148
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.