پاشنه آشیل صنعت پتروشیمی چیست؟

هورنیوز – قاسم ساعدی درباره ضرورت توسعه صنایع پایین دستی صنعت نفت، گفت: باتوجه به افزایش بیکاری و نیاز مبرم جامعه به اشتغال همچنین نیاز کشور به ارز، دلارهای پتروشیمی می‌توانند به کمک دولت‌ بیایند، بنابراین تکمیل زنجیره ارزش -که علاوه‌ بر ارزآوری، مصرف کم آب و سطح آلایندگی پایین، ایجاد اشتغال بالایی نیز دارد-، ضروری است.

 

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به تحریم ایران، جلوگیری از خام‌فروشی و تبدیل نفت به فرآورده‌های نفتی و محصولات مختلف از واجبات امروز کشور است لذا دولت باید توجه بیشتری به این مهم در برنامه‌های خود داشته باشد.

 

وی همچنین تولید محصولات پتروشیمی با ارزش پایین اقتصادی و فعالیت ناچیز رایزن‌های اقتصادی در کشورهای مختلف را پاشنه آشیل صنعت پتروشیمی دانست و بر ضرورت حل این دو معضل توسط دولت جدید با هدف دستیابی به درآمد بالا در کشور تاکید کرد.

 

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین تکمیل زنجیره ارزش و تولید کالاهای با قیمت بالا و دوم فعال شدن رایزن‌های اقتصادی ایران در کشورهای مختلف دو نکته‌ای است که دولت باید به آن توجه ویژه داشته باشد تا بتوانند زمینه‌ساز فروش محصولات داخلی در اقصی‌نقاط جهان باشد.

https://hoorkhabar.ir/699758کپی شد!
65
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.