گزارش رئیس کمیسیون عمران مجلس از آخرین وضعیت اندیکا

هورنیوز – محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به سفر روز گذشته اعضای کمیسیون عمران به شهرستان زلزله زده اندیکا، بیان کرد: در این سفر تعدادی از اعضای کمیسیون عمران، رییس سازمان مدیریت بحران کشور، معاون وزیر کشور، رئیس سازمان اورژانس کشور، رئیس سازمان امداد و نجات کشور، نمایندگان سازمان هلال احمر، معاون سازمان نوسازی مدارس، معاون وزیر راه و شهرسازی و جمع دیگری از مسئولان در دستگاه های اجرایی در استان خوزستان حضور یافته و از شهرستان زلزله زده اندیکا بازدیدی داشتیم.

 

وی در ادامه اظهار کرد: به مردم چادرهایی برای سکونت داده شده است که چندان مناسب نیست و در فصل زمستان مردم را دچار مشکل می کند. تاکید داشتیم که چادرهایی بزرگتر و با کیفیت تر به مردم بدهند و مقرر شد هلال احمر این کار را انجام دهد.

 

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: آواربرداری شروع شده بود اما با وجود گذشت ۲۷ روز هنوز در مرحله آواربرداری هستیم که تاکید داشتیم اکیپ ها زیاد شوند تا با سرعت این کار انجام شده و قبل از شروع فصل زمستان مردم در خانه های خود مستقر شوند. قول داده شد ۳۰۰ واحد از خانه های پیش ساخته ظرف یک ماه آینده تحویل داده شود.

 

وی در ادامه، تصریح کرد: بحث خوراک دام از دیگر مشکلات موجود بود. خیلی از محل های نگهداری دام تخریب شده است و طبیعی است که باید در تامین آذوقه دام به آن ها کمک کنیم. همچنین جاده دسترسی به آب شرب وضعیت بدی نسبت به قبل داشت که باید اقدامات لازم در این زمینه نیز صورت گیرد.

 

رضایی گفت: این منطقه بسیار محروم هست و ضروری است توجه بیشتری به مردم این منطقه شود. ان شاءالله امروز با حضور رئیس مجلس و وزرای کشور، نیرو و شهرداری این موضوع را به طور جدی دنبال خواهیم کرد.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: همچنین در این سفر از بافت های حاشیه ای شهر اهواز نیز بازدیدی داشتیم. بخش های زیادی از شهر اهواز در دفع فاضلاب و آب های سطحی مشکل دارند و حدود ۱۰ هزارمیلیارد تومان برای تکمیل شبکه فاضلاب اعتبار لازم است. این کار آغاز شده و نزدیک هزار میلیارد تومان قرارداد بسته شده است. اما تخصیص اعتبارات بسیار کم است و ممکن است پیمانکاران کار را رها کنند. علی رغم اینکه رئیس جمهور تاکید داشتند ظرف ۲ سال فاضلاب اهواز تمام شود بنده بعید می دانم این امر محقق شود. طبیعی است که عدم تخصیص اعتبار شرایط را برای پیمانکاران سخت می کند.

 

رئیس کمیسیون عمران در پایان افزود: همچنین از محلات فرسوده اهواز بازدیدی داشتیم. شهرداری گام هایی را برای نوسازی برداشته اما به تنهایی توانایی نداشته و نیازمند کمک های دولتی می باشد. مقرر شد در جلسات آتی کمیسیون عمران به آن بپردازیم. مسئله بعدی بحث آلایندگی است که سهمی به شهرداری و دهیاری های خوزستان می رسد و وزارت راه حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان به آن ها بدهکار است و هنوز به شهرداری اهواز و سایر دهیاری ها این پول را پرداخت نکرده است که کمیسیون عمران این موضوع را نیز دنبال خواهد کرد.

https://hoorkhabar.ir/699661کپی شد!
105
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.