در سال های اخیر هر کس هرچه در توان داشته از اموال، املاک و دارایی های شهرداری کنده و برده!

هورنیوز – رضا امینی یکشنبه شب در نشست مشترک با رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در سالن این شهرداری افزود: شهر اهواز و شهردای این شهر با مشکل های زیادی از جمله انباشت نیروی انسانی، طرح های نیمه تمام، سرقت و حیف و میل اموال دست به گریبان است.

 

وی با اشاره به روند تکمیل قطار شهری اهواز افزود: طرح قطار شهری اهواز ۹ سال پیش آغاز و برآورد اعتبار مورد نیاز آن یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود که امروز با ۱۴ هزار میلیارد تومان نیز این طرح قابل اتمام نیست.

 

شهردار اهواز، با بیان اینکه برای ساماندهی و حل مشکل آب های سطحی اهواز نیاز به ۶۲ هزار میلیارد ریال اعتبار است که با توجه به اینکه ۹۰ درصد بودجه فعلی شهرداری صرف پرداخت حقوق کارکنان می شود، اجرای این طرح به تنهایی از عهده این شهرداری بر نمی آید.

 

وی با بیان اینکه شهرداری اهواز با انباشت نیروهای انسانی مواجه است گفت: در دوره های مختلف مدیریتی، نیروهای اجرایی متعددی از طریق پیمانکاران وارد شهرداری شده و این نیروهای مازاد که در بخش های اداری شهرداری ساماندهی شده اند، مشکل جدی برای تامین حقوق آنها بر شهرداری اهواز تحمیل کرده است.

 

امینی ادامه داد: سوء اعمال مدیریت مهمترین چالش مدیریتی اهواز بوده است و این موجب شده است تا این شهر با وجود داشتن نیروهای خلاق و توانمند، به جایی برسد که هم اکنون از نظر نظافت شهری در شرایط بسیار ناگواری قرار گیرد.

 

وی اظهار داشت: بدهی شهرداری اهواز به پیمارنکاران موجب شده است تا روزانه پیمانکاران علیه این شهردای مصاحبه کرده و یا حکم قضایی بگیرند، همچنین کارگرانی که به دلیل تاخیر در پرداخت مطالباتشان جانشان به لب رسیده تهدید به خودسوزی در مقابل شهرداری کنند.

 

امینی سرقت از اموال شهرداری را از دیگر چالش های شهرداری اهواز دانست و گفت: نرده ها، تابلوها، گاردریل ها، ایستگاه های اتوبوس از جمله اموالی است که روزانه از این شهرداری در سطح شهر به سرقت برده می شود.

 

شهردار اهواز ادامه داد: متاسفانه به دلیل ضعف در اعمال مدیریت، در سال های اخیر هر کس هر چیزی که در توان داشته است از اموال، املاک و دارایی های شهرداری کنده و برده است.

 

امینی اظهار داشت: اگر افرادی که هم اکنون در سازمان ها و ادارات دیگر اهواز مشغول فعالیت هستند و از شهرداری اهواز حقوق می گیرند تعیین تکلیف شوند، ۱۰ درصد به اعتبارات شهرداری اهواز افزوده می شود.

 

رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در سفر یک روزه خود به خوزستان، علاوه بر حضور در مناطق زلزله زده اندیکا و بررسی روند بازسازی این مناطق، از برخی محله های کم برخوردار اهواز از جمله کوی علوی و کوی سیاحی بازدید کردند.

 

 

پیام شهروندی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز

شکستن شاخه‌های درختان مثل شکستن بال‌های فرشتگان است.

 

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/699647کپی شد!
75
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.