فرهنگی زیاد هست، ولی زیادی نیست

هورنیوز – پیش از ظهر امروز چندین نفر از کارمندان و معلمان آموزش و پرورش خوزستانی با در دست داشتن بنر در مقابل درب صدا و سیمای خوزستان در اعتراض نسبت به حقوق و مزایای دریافتی دست به تجمع زدند و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

 

بر روی بنر‌های کارمندان آموزش و پرورش و معلمان خوزستانی نوشته بود؛ معلمان چند شغله برای فرار از فقر، جامعه پویا با رفع دغدغه معیشت معلمان، فرهنگی زیاد است، ولی فرهنگی زیادی نسیت، فقر فرهنگی مساوی است با فقر فرهنگی، رتبه بندی معلمان شعار تبلیغاتی دولت‌های مختلف، رتبه بندی با حفظ همترازی ۸۰ درصدی هیئت علمی دانشگاه، خط قرمز ما فرهنگیان است، حقوق بالای خط فقر حق من است و….

 

میرسالاری فرهنگی ناحیه ۲ اهواز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: یکی از مشکلات ما، بحث معیشت و هماهنگ نبودن دخل و و خرج زندگی است.

 

او با اشاره به اینکه در پی شیوع کرونا معلمان با هزینه‌های شخصی خود کلاس‌ها را اداره کردند، افزود: ما فرهنگیان مشکلات بسیاری داریم و اکنون اصلی‌ترین دغدغه و مشکل ما بحث رتبه بندی معلمان همتراز با هیئت علمی است که ۱۰ سال است به طول انجامیده و فقط در حد وعده و وعید است. آقای رئیس جمهور گفت یک بار برای همیشه مشکل معلمان حل شود که عاجزانه خواهشمندیم که مجلس این موضوع را پیگیری و اجرایی کند.

 

میرسالاری با بیان اینکه بیمه تکمیلی فرهنگیان مناسب ما نیست و اخیرا هم با تحویل مدارک پزشکی، هزینه دارو و ویزیت را پرداخت نمی‌کنند، اظهار داشت: اگر خدماتی ارائه نمی‌شود چرا ماهانه از حقوق ما هزینه‌های بیمه کم می‌شود؟ بیمه تکمیلی هیچ کارایی برای این قشر ندارد و برای کار‌های درمانی با مشکل مواجه هستیم.

 

این فرهنگی ناحیه ۲ اهواز در ادامه همسان سازی حقوق بازنشستگان را از دیگر مشکلات فرهنگیان دانست و بیان کرد: انتظار داریم فرهنگیان مانند دیگر اقشار از امکانات رفاهی ایده آل برخوردار باشند، اما هیچ امکاناتی نداریم.

 

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان

https://hoorkhabar.ir/698941کپی شد!
65
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.