وام ودیعه مسکن با اقساط گران دردی از مستاجر دوا نمی‌کند

هورنیوز – جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس درباره اخلال بانک‌ها در اعطای وام ودیعه مسکن به مستأجران اظهار داشت: نظام بانکی ما ایراد اساسی و جدی دارد؛ یکی از عوامل اصلی تورم و گرانی و فشل بودن اقتصاد ما بانک‌ها هستند.

 

وی افزود: بانک‌ها به جای بانک‌ها هم‌اکنون به دلال تبدیل شده‌اند و وظیفه اصلی خود را به صورت جدی عمل نکرده و وظایف خود را رها کرده‌اند و به کارهای دلالی و بنگاهداری می‌پردازند، بر همین اساس آنها منتظر هستند تا یک کارخانه و کارگاه وام خود را پرداخت نکرده تا بلافاصله آن را مصادره کنند.

 

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: سودی که بانک‌ها می‌گیرند بسیار وحشتناک بوده و عین ربا است؛ رباه‌گیری در بانک‌ها عین شاه و گدا است و به جرأت می‌توان گفت غیر شرعی‌ترین کارها توسط بانک‌ها انجام می‌شود و بعد از اینکه توافق‌نامه‌ای امضا شد بلافاصله بر روی این قضیه ماله‌کشی می‌کنند.

 

رشیدی کوچی گفت:‌ این سؤال همواره در افکار عمومی وجود دارد که آیا بانک‌ها مردم و فعالین اقتصادی را هم در سود خود شریک می‌کنند؟ فاصله گرفتن بانک‌ها از ایفای وظایف اصلی‌شان منجر به ایجاد تورم وحشتناک در جامعه شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: اصلاً مشخص نیست ودیعه مسکن مستأجران چه میزان است؟ وقتی این وام در اختیار آنها قرار گرفت آیا سیستمی وجود دارد که وقتی تقاضای دریافت این وام زیاد است و عرضه محدود، باعث افزایش قیمت در جامعه نشود؟ وقتی صاحبخانه متوجه می‌شود برخی مستأجران وام گرفته‌اند قیمت اجاره را افزایش می‌دهد.

 

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت:‌ آیا بازپرداخت وام ودیعه مسکن در توان مستأجران است؟ اگر قرار باشد مستأجری ماهیانه ۳ تا ۴ میلیون تومان قسط بدهد همان اجاره را می‌پردازد نه اقساط وام را.

 

وی افزود: با اعطای وام مشکلات حل نمی‌شود بلکه بایستی تلاش کنیم زمین و خانه را از حالت سرمایه‌ای خارج کرده و به حالت مصرفی تغییر بدهیم که بایستی در همین راستا باید قانون مالیات بر خانه‌های خالی و عایدی بر سرمایه را اجرایی کنیم.

 

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اظهار داشت: وام ودیعه مسکن در شرایط فعلی مُسکن است این در حالی است که عوارض این مُسکن بیشتر از فواید آن است.

https://hoorkhabar.ir/698659کپی شد!
70
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.