چرا همین حالا هم برای رفع مشکلات آب و فاضلاب خوزستان دیر است؟

هورنیوز – از سال‌های قبل تاکنون، موضوع فرسودگی شبکه فاضلاب در استان خوزستان و به ویژه کلانشهر اهواز از طریق رسانه‌های مختلف مطرح و پیگیری شده است؛ اما در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ حال مشکل فاضلاب وخیم‌تر شد؛ به طوری که با بارش باران در هر خیابانی پا می‌گذاشتیم، شاهد آبگرفتگی در سطح گسترده، مسدود شدن معابر و وارد شدن آب به منازل و فروشگاه‌ها بودیم.

 

عمق بحران به حدی رسید که آب از سر وسایل خانگی و اجناس در فروشگاه‌ها گذشت، اهالی خانه‌های آسیب دیده در محاصره آب به پشت بام‌ها پناه برده و چادر‌هایی برای اسکان علم کردند، هلال احمر، گروه‌های جهادی، مواکب، سپاه، بسیج و … همه و همه همچون سیلاب سال ۹۸ پای کار آمدند و امدادرسانی می‌کردند، اما طبق معمول مسئولان در پس پرده غیبت رفتند و مخاطبانی بودند که یا در دسترس نبودند و یا تلفن‌های همراه خود را پاسخ نمی‌دادند.

 

جلسه‌های متعدد ستاد مدیریت بحران برای استانی بحران زده یکی پس از دیگری تشکیل می‌شدند، تصمیم‌هایی اتخاذ و بر روی کاغذ نوشته‌ شد، اما همه وعده‌ها از کاغذ به عمل تبدیل نمی‌شدند، گردنبند گناه بین مسئولان خوزستان دست به دست می‌شدند و هر کسی تلاش می‌کرد آن را بر گردن دیگری بیندازد، البته این گونه که پیداست، این استان دچار بحران مدیریتی است.

 

فاضلاب این استان که قرار بود با وام‌های عجیب و غریبی که برای اصلاح آن گرفته شد، نه تنها درست نشد؛ بلکه این روز‌ها وضع بدتری نسبت به گذشته دارد. جالب این است که همین وام برای شهر شیراز گرفته شد و در آن شهر مشکل آب و فاضلاب به طور کامل حل شد، ولی در این استان معلوم نیست که این مبلغ صرف چه کاری شد و یا اصلا کجاست؟ آیا نباید دستگاه‌های نظارتی و امنیتی به این مسئله ورود کنند؟

 

در اینخصوص باید به گزارش این رسانه با عنوان استاندار خوزستان تغییرات مدیریتی را از آبفای استان و اهواز شروع کند اشاره کرد و یادآور شد؛ آب و فاضلاب خوزستان در طی سالهای گذشته از دوره شریعتی به این سو همواره در حال حاشیه آفرینی و تزلزل جایگاه خود بوده است. اعتبارات فراوان و شبهه هایی که در مصرف اعتبارات بوجود آمد منجر به این شد که همزمان با پایان دولت روحانی حدود ۸ نفر از مدیران آب و فاضلاب خوزستان طی اقدام قضایی بازداشت بشوند که پرونده آنها در حال رسیدگی است. نیروهای میانی شرکت در آب و فاضلاب خوزستان و اهواز بدلیل محروم ماندن از مدیریت کاربلد و دلسوز، بطور مرتب در حال اعتراض و اعتصاب هستند و فاقد انگیزه لازم برای خدمت به مردم خوزستان و اهواز. به این دلیل می توان گفت، که همین حالا هم برای حل مشکلات آب و فاضلاب خوزستان دیر است و باید استاندار در اینخصوص تصمیمی عاجل و تاثیر گذار داشته باشد که این معضل برای همیشه برطرف شود.

 

پی نوشت

سلیمانی دشتکی استاندار سابق خوزستان در جلسه ای عنوان کرده بود، اگر در طول ۱۰ سال گذشته سالی ۱۰ درصد در حوزه آب و فاضلاب کار انجام می‌شد الان پروژه‌های این حوزه ۱۰۰ درصد تکمیل شده بودند!

 

https://hoorkhabar.ir/698599کپی شد!
94
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • شهرام غزلاوي سلام و وقت بخیر به موضوع بسیار مهمی اشاره فرمودید. البته در ابفا اهواز افرادی هستند که خالصانه و بدون هیچ چشم داشتی در حال خدمت به مردم هستند که جای دارد مورد تقدیر قرار بگیرند. نمونه آن میتوان به مدیر ارتباطات مردمی ١٢٢ ابفا اهواز جناب حاجی پور اشاره کرد که با توجه به اینکه وظیفه ایشان پاسخگویی به افراد در شبکه های مجازی نیست ولی با متانت خاص جور روابط عمومی ضعیف ابفا اهواز را می کشد . افرادی مثل ایشان قابل تقدیر هستند. با سپاس یک شهروند .یک همکار .یک همگروه
منتشر شده۱