تحولات اقتصادی نیازمند اعتماد به جوانان است

هورنیوز – سردار عبدالرضا حاجتی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان گفت: وقتی جمهوری اسلامی ایران در منطقه شکل گرفت قدرت های بزرگ دنیا به وحشت افتادند و جنگ هشت ساله هم به دنبال همین عقبه و به ویژه پیروزی انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت.

 

وی در ادامه این مطلب افزود: از آنجایی که ما در گذشته مستعمره بودیم لذا پیروزی انقلاب اسلامی ایران یک زلزله ی ویرانگر برای جهان غرب محسوب می شد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان، اعتماد به جوانان برای اداره امور کشور و اطاعت از ولی فقیه را راهگشای مسائل و مشکلات کشور عنوان کرد و گفت: وقتی اجازه دهیم جوانان به میدان بیایند دشمن را زمین گیر خواهیم کرد.

 

در ادامه، دکتر کاظم موسوی نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ما باید از دفاع مقدس درس بگیریم؛ از کسانی که ایثار کردند و جانشان را در طبق اخلاص قرار دادند تا از نوامیس و مرز و بوم این مملکت دفاع کنند.

 

وی افزود: ایثارگران و جانبازان و آزادگان از همه زندگی خود گذشتند تا این ممکلت را از دست یاوه گویان و چپاول گران و دشمنان نجات دهند که رشادت های آنها و جوانان نتیجه داد و امروز به موقعیت قدرت رسیدیم.

 

نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: اگر بخواهیم انقلاب را به معنای واقعی کلمه صادر کنیم باید در رفتارها و گفتارهای خودمان تجدید نظر و مسائل نظری و تئوری را کاربردی و عملیاتی کنیم تا نسل جوان از فداکاری های ایثارگران در هشت سال جنگ تحمیلی آگاه و بر مبنای آن تربیت شوند.

 

حضور مردم در اقتصاد پررنگ تر شود

دکتر محمد کهندل عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد و عضو بسیج اساتید گفت: یکی از درس های دوران دفاع مقدس که هرگز نباید فراموش کرد و بلکه باید با برنامه ریزی و تلاش بیش از حد آن را عملیاتی کرد پررنگ کردن حضور مردم در بخش اقتصاد است.

 

وی با تأکید بر لزوم کوچک سازی دولت برای تحقق این هدف افزود: اگر سیاست مداران و دستگاه های اجرایی اقتدارگرایی فردی و گروهی و حزبی را در دستور کار قرار ندهند و هدف را پیروزی ملت ایران بدانند نه دولت و فرد، قطعاً به توفیقات بسیار بالایی نائل خواهیم شد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد معتقد است که نوع چینش کابینه در دولت سیزدهم حاکی از رویکرد سازماندهی و فراهم کردن همه امکانات کشور اعم از سپاه و ارتش و دستگاه های عمومی کشور است و همین نوع رویکرد می تواند خیلی از مشکلات را حل کند.

 

کهندل تأکید کرد: دولتمردان و دستگاه های اجرایی به دنبال این نباشند که برای خودشان کارنامه تهیه کنند بلکه به دنبال این باشند که کارنامه درخشانی را برای همه ملت ایران ورق بزنند.

 

عضو بسیج اساتید درمورد نقش تعاونی ها در تنظیم بازار در دوران دفاع مقدس گفت: اگرچه سیاست های کلی نظام ابلاغ شده اما عملاً در دستور کار قرار نگرفته است لذا اگر دولت سیاست داخلی در حوزه اقتصاد را نسبت به سیاست خارجی در اولویت قرار دهد و سیاست خارجی را برای مسائل داخلی و سیاست داخلی به خدمت بگیرد می توان گفت که قدم بزرگی برداشته است.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه بازارهای مالی نسبت به تولید از جاذبه های بهتر و طلایی برخوردارند گفت: دولت باید شرایطی فراهم کند که جاذبه های بخش تولید به جای بازارهای مالی طلایی شود.

 

کهندل معتقد است که ما با همگرایی اقتصادی در مبادلات تجاری با کشورهای همسایه مانند عراق می توانیم اقتصاد سیاسی بسیار خوبی را رقم بزنیم.

https://hoorkhabar.ir/698388کپی شد!
88
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.