هشدار؛ کادر درمان خوزستان توان مقابله با اپیدمی التور را ندارد

هورنیوز – مهران احمدی بلوطکی درباره ادامه مشکلات در بخش آب شرب به خصوص روستایی در اهواز اظهار کرد: یکی از دلایل بروز بیماری های مهمی مانند وبا، هپاتیت، انواع اسهال‌ها، انواع بیماری‌های انگلی روده ای، حصبه و نظایر آن می تواند ناشی از عدم دسترسی به آب سالم و کافی باشد.

 

وی افزود: کارشناسان بهداشتی به صورت مستمر، امر نظارت بر شبکه آبرسانی شهری و روستایی را در دستور کار و فعالیت‌های خود قرار داده و وضعیت میکروبی و شیمیایی آب در شبکه توزیع را رصد می‌کنند و به همین منظور بالغ بر یک‌هزار و ۸۰۰ نمونه میکروبی از شبکه توزیع آب شهری و روستایی تهیه و مورد آزمایش قرار گرفته است.

 

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز دسترسی مردم به آب سالم و بهداشتی را از ضروریات دانست و خواستار تلاش مسئولان در جهت تامین آب بهداشتی برای شهروندان به ویژه در حوزه روستایی شد.

 

وی ادامه داد: متاسفانه آنالیز بیش از ۶۰۰ نمونه میکروبی در پنج ماهه اول سال جاری در بخش روستایی نشان می‌دهد مشکلاتی در شبکه توزیع آب روستایی وجود داشته که به رغم مکاتبات و پیگیری های فراوان در سال گذشته و تشکیل پرونده حقوقی و ورود مراجع قضایی در این خصوص تغییر چندانی نداشته و نیاز به انجام اقدامات اصلاحی ویژه دارد.

 

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز ضمن ابراز نگرانی از وضعیت موجود خواستار بررسی و رفع مشکلات آب روستایی شد.

 

احمدی بلوطکی به مشکلاتی مانند کلر صفر در شبکه توزیعی، کمبود پرکلرین در تصفیه خانه ها، شکستگی‌های لوله آبرسانی در شبکه توزیع در برخی روستاها که پس از چندین ماه مرتفع نشده اند، افت فشار و قطعی مکرر در روستاهای مسیر تصفیه نیشکر، الباجی، دب حردان و سطامیه، کدورت بالاتر از حد استاندارد در اکثر روستاها، فرسودگی و قدیمی بودن تاسیسات‌ و خطوط آبرسانی اشاره کرد.

 

وی حفظ کلر باقیمانده در رنج مناسب در شبکه آب توزیعی را از ضروریات دانست و نبود کلر در تاسیسات، عدم کلرزنی آب و عدم پایدار بودن کلر باقیمانده درآب را امری خطرناک برای سلامتی مصرف کنندگان عنوان کرد.

 

وی با اشاره به بیماری کرونا بیان کرد: مبارزه و مقابله با بحران بیماری کرونا طی ۲ سال اخیر حوزه بهداشت و درمان را بسیار خسته و فرسوده کرده است و توان مقابله با یک اپیدمی دیگر مانند التور را ندارد.

 

وی در پایان به صراحت اعلام کرد: متولی تامین آب سالم و بهداشتی برای مردم شرکت آب و فاضلاب شهرستان بوده و لازم است در این زمینه توجه بیشتری از سوی متولی امر صورت پذیرد و با برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت نسبت به رفع مشکلات شبکه آب روستایی اقدام لازم صورت بگیرد.

 

ایلنا

https://hoorkhabar.ir/698168کپی شد!
32
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.