همکاری خوب بانک‌های خوزستان در استمهال بدهی‌ واحدهای تولیدی

هورنیوز – نورالله حسن‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان که امروز، ۳۰ شهریورماه در اهواز برگزار شد، با اشاره به اینکه جلسات ستاد تسهیل به صورت هفتگی برگزار می‌شود، اظهار کرد: امروز مسایل و مشکلات پنج شرکت مورد بررسی قرار گرفت و برای مسایل مربوطه به آن‌ها، راه‌حلی در نظر گرفته شد.

 

وی با اشاره به بحث استمهال بدهی‌های بدهکاران بانکی، افزود: در این زمینه بانک‌ها همکاری خوبی داشته‌اند زیرا مواردی وجود داشته که حتی حدود ۱۵ سال هیچ بازگشت پولی به بانک انجام نشده اما برای استمهال بدهی، بانک با آن مجموعه همکاری کرده است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به قوانینی که در بحث بخشودگی حقوق دولتی وجود دارد، گفت: نمی‌شود دولت از دیگران کمک بخواهد اما خود دولت کمک نکند. باید تناقضی که در زمینه بخشودگی جرایم دیرکرد حقوق دولت وجود دارد، برطرف شود.

 

حسن‌زاده ادامه داد: باید این مساله از طریق مجلس و معاونت اقتصادی رییس جمهور پیگیری شود تا نسبت به حل این مساله اقدام شود.

 

وی افزود: بانک‌های استان تا آنجایی که در توان دارند، به مصوبات ستاد تسهیل، عمل و در حل مشکلات واحدهای تولیدی استان کمک می‌کنند. در مواردی با توجه به شرایط به وجود آمده در بحث کرونا و سایر مشکلات، متقاضیان نمی‌توانند هیچ بازگشت پولی به بانک‌ها داشته باشند و از این رو دیگر نمی‌توان بانک را اجبار کرد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه منابع بانکی، منابع مردم هستند، گفت: ضمن اینکه باید به تولید کمک شود، باید ملاحظه بانک‌ها را نیز کرد زیرا سرمایه‌های مردم در اختیار بانک‌ها است و باید از این سرمایه‌ها حراست شود.

 

حسن‌زاده عنوان کرد: اگر بانک‌ها مصوبات ستاد تسهیل را اجرایی نکنند، در کارگروه خبرنگان بانکی مساله مورد پیگیری قرار خواهد گرفت و در صورت مشخص شدن عدم عملکرد صحیح بانک در اجرای مصوبات ستاد تسهیل، مورد به تخلفات انتظامی بانکی معرفی می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه تولید باید توجیه اقتصادی داشته باشد، گفت: باید تلاش کرد تا علاوه بر اینکه تولید آسیب نبیند و ادامه داشته باشد، بانک‌ها نیز به حقوق خود برسند.

https://hoorkhabar.ir/698138کپی شد!
72
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.