مهم‌ترین مساله امروز کشور عدم اشتغال و افت تولید است

هورنیوز – علی القاصی مهر دادستان استان تهران گفت: ۲ هزار و ۹۵۰ هکتار وسعت شهرک صنعتی شمس آباد است که یک هزار و ۹۱۸ واحد فعال در این شهرک وجود دارد. مشکل اصلی امروز جامعه و کشور ما بیکاری نسل جوان است. بررسی‌های آسیب‌های اجتماعی نشان می‌دهد علت اصلی تشکیل پرونده‌های قضایی به بیماری و نوسانات قضایی در جامعه باز می‌گردد.

 

او با تایید بر این که سرقت و مواد مخدر ۷۰ درصد جرائم قضایی را به خود اختصاص داده است، کفت: علت وقوع سرقت و مصرف مواد مخدر در اغلب موارد به دلیل بیکاری و نداشتن شغل است. مهم‌ترین مساله امروز ما در کشور عدم اشتغال و افت تولید است که صنعتگران به تعدادی از آن‌ها اشاره کردند. مسئله حیاتی برای کشور ما رسیدگی به مشکلات اقتصادی و معیشتی نسل جوان است.

 

القاصی تولید را مهم‌ترین مساله کشور دانست و گفت: بر همین اساس دستورالعملی که در سال گذشته تصویب و نهایی شد در نهایت تشکیل ستاد‌های استانی با محوریت تولید منجر شد. مشکلاتی که امروز اعلام شد حتما با دعوت از مسئولان و متولیان بررسی و پیگیری خواهد شد. بخشی از مشکلات که به حوزه نظام بانکی مربوط است هم نیاز به بررسی دارد. تولید و منافع عمومی باید در اولویت ما باشد اما کسانی که تسهیلاتی که به اسم تولید گرفتند و برای سایر فعالیت‌های اقتصادی به کار گرفتند با برخورد ما مواجه خواهند شد.

 

دادستان تهران با تایید بر اهمیت جلوگیری از رکود تولید کفت: باید این بررسی‌ها به نحوی انجام شود که نه زیاده خواهی از طرف بانک باشد نه حقی از آن‌ها گرفته شود. نباید در پوشش محاسبه سود و جریمه اجحافی در حق تولید کننده صورت بگیرد. باید سوابق دیده شود و با بررسی مناسب دباره این موضوع تصمیم گیری کنیم.

 

او تصریح کرد: مسائل و موضوعات دیگر هم حتما قابل پیگیری خواهد بود. درباره بحث اسناد مالکیت هم جلسه‌ای با مسئولیت واحدهای ثبتی خواهیم داشت و به عنوان یکی از مطالبات تثبیت مالکیت واحدهای صنعتی پیگیری خواهد شد. شورای حل اختلاف هم به شورایی فعال تبدیل خواهد شد. هیئت حل اختلاف هم پیگیری خواهد شد. امیدوار هستیم با همت عزیزان مشکلات صنعت گران این شهرک حل شود و شاهد ارتفاع این مجموعه باشیم.

https://hoorkhabar.ir/698132کپی شد!
53
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.