ضعف مدیریتی عامل کاهش صادرات کالا از مرز چذابه

هورنیوز – قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس، مرز بین المللی چذابه را یکی از پایانه‌های موثر در امر صادرات کالا به کشور عراق دانست و گفت: ۵ تا ۱۰ سال قبل، روزانه یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۳۰۰ کامیون عملیات صادرات کالا را از این پایانه بین المللی انجام می‌دادند.

 

وی افزود: با بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم که راننده‌ها و صادرکننده‌ها با مشکلات زیادی مواجه هستند که کاهش صادرات از این پایانه شده است.

 

ساعدی با بیان اینکه ضعف مدیریتی، احساس ناامنی راننده‌ها از عوامل کاهش صادرات از مرز بین المللی چذابه و گسیل شدن کامیون‌ها به مرز مهران واقع در استان ایلام و مرز بین المللی شلمچه به شمار می‌روند، تصریح کرد: بطوریکه تعداد کامیون‌های صادراتی به ۶۰ دستگاه و در بهترین وضعیت به ۱۰۰ دستگاه کامیون رسید.

 

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۷۰ درصد مشکلات داخلی است و به پایانه مرزی چذابه و مابقی از سوی طرف عراقی است، اظهار داشت: در این پایانه محلی برای استراحت راننده‌ها وجود ندارد، ضمن اینکه حضور برخی افراد در بارانداز‌ها با تهدید و ایجاد رعب و وحشت، سبب سلب آرامش و امنیت از راننده‌ها شده اند، همچنین وقوع قاچاق‌ها و جابجایی موادمخدر یک معضل محسوب می‌شود و ساماندهی و رسیدگی به این مشکلات امری ضروری است.

 

همچنین فرماندار دشت آزادگان نیز خواستار تکمیل جاده ترانزیتی و زیرساخت‌های پایانه تجاری چذابه شد و گفت: استقرار واحد‌های خدمات رسان، تعیین تکلیف بارانداز جهت سرویس دهی مناسب به تجار و بازرگانان و همچنین تعیین تکلیف وضعیت کارگران شاغل در بارانداز الزامی است.

 

حمید سیلاوی اصلاح و تعریض جاده بین ۲ پایانه مرزی چذابه و شیب عراق، رفع مشکلات اجرایی و دستوری عراق در خصوص ممانعت از صادرات برخی کالاها، استقرار دستگاه ایکس ری، بکارگیری سیستم‌ها جهت بازرسی کامیون‌های حامل کالا‌های صادراتی و همچنین رفع مشکل تردد زوار اربعین از این مرز را از دیگر موارد مهم برای ساماندهی این پایانه مرزی عنوان کرد.

https://hoorkhabar.ir/697991کپی شد!
92
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.