نماینده اهواز با نخست وزیر عراق دیدار می‌کند/درخواست‌های مطرح شده در نشست وین پیگیری می‌شود

هورنیوز – مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس و نایب رئیس گروه دوستی ایران و عراق، از پیگیری درخواست‌های مطرح شده در نشست وین و تاکید بر همکاری‌های اقتصادی دو جانبه در دیدار امروز با الکاظمی نخست وزیر عراق خبرداد.

 

مجتبی یوسفی نماینده اهواز و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران و عراق با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی که دارند می‌توانند به عنوان دو اقتصاد مکمل همدیگر را پوشش دهند.

 

وی با اشاره به دیدار امروز با نخست وزیر عراق و خواسته های مطرح شده در نشست وین، افزود: نهایی کردن تفاهمات دوجانبه برای اجرای پروژه راه‌آهن شلمچه- بصره و اتصال راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به عراق یکی از پروژه‌های مهم است که باید به نتیجه برسد و در این دیدار پیرامون آن صحبت خواهد شد.

 

نایب رئیس گروه دوستی ایران و عراق عنوان کرد: ما روابط ایران و عراق را نه فقط از دریچه روابط دو دولت بلکه از نگاه دو ملت هم کاملاً مثبت ارزیابی می‌کنیم و خواستار توسعه آن هستیم که در نشست در وین بر آن تاکید شد.

 

یوسفی ضمن ابراز امیدواری در راستای همکاری ایران و عراق و برداشتن گام‌های بلند برای دستیابی به اهداف مشترک اظهار کرد: از حضور عراق در تعاملات منطقه‌ای حمایت می‌کنیم و معتقدیم عراق وزنه مهمی در تعاملات سیاسی و امنیتی منطقه است.

 

نماینده اهواز در مجلس بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای حل مشکلات با همسایگان آمادگی دارد و با هر میزان که طرف‌های مقابل جلو بیایند، ایران نیز پیش خواهد آمد.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه بر اساس گزارش‌های حاصل شده این موضوع در هیأت وزیران عراق نیز به تصویب رسیده است لذا امیدواریم کار به شکلی ادامه پیدا کند که شاهد نتایج عملی در راستای اجرای این پروژه و تأمین منافع دو کشور باشیم.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس در پایان تاکید کرد: موضوع مطالبات مالی جمهوری اسلامی ایران از عراق از جمله موضوعات مهمی است که نیازمند پیگیری‌های مستمر است و علیرغم اینکه موانع زیادی در راه وصول این مطالبات انجام شده که با توجه به شرایط کشورمان نیاز به پیگیر‌ی‌های مضاعف برادران عراقی است تا این مطالبات در یک روال مشخص و به صورت مستمر پرداخت شود.

 

یوسفی همچنین تصریح کرد: پیگیری اجرای موارد توافق شده در چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور که در دی ماه ۱۳۹۹ برگزار شد دارای اهمیت است و ضرورت دارد دور بعدی این اجلاس طی سال آتی در بغداد برگزار شود.

 

وی اظهار کرد: موضوع رایگان شدن روادید نیز از جمله توافقات خوب میان دو کشور بود لذا امیدواریم با توجه به اشتراکات گسترده فرهنگی و اجتماعی بین دو کشور، لغو روادید عام میان دو کشور نیز برقرار شود.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با فروکش کردن امواج خطرناک بیماری کرونا و تلاش‌های انجام شده بین دو کشور به منظور واکسیناسیون عمومی، موضوع از سرگیری کاروان‌های زیارتی بین دو کشور نیز در دستور کار قرار گیرد، با توجه به در پیش بودن مراسم راهپیمایی اربعین مناسب است کارگروهی متشکل از مسئولین ذیربط در دو کشور تشکیل شده و این موضوع را به طور ویژه مورد بررسی قرار دهند.

https://hoorkhabar.ir/697832کپی شد!
46
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.