به جای نمایندگان اهواز بودم اجازه ورود مسئولین را به شهر نمی دادم/ لازم باشد ساختمان‌های اداری را به مزایده می‌گذارم

هورنیوز – صادق خلیلیان عصر امروز شنبه در نشست بررسی پروژه‌های فاضلاب و دفع آب‌های سطحی خوزستان با تأکید بر اینکه دولت و مقام معظم رهبری از خوزستان حمایت و برای رفع مشکلات آن اقداماتی را انجام داده یا انجام خواهند داد، گفت: مشکل چیست و چرا مسائل این استان حل نمی‌شود؟

 

وی با بیان اینکه مردم خوزستان با وجود این مشکلات نمی‌توانند اینجا زندگی کنند و باید برای حل این مشکلات چاره اندیشی کرد، افزود: در سال‌های ۹۸ و ۹۹ معضل آب‌گرفتگی در استان رخ داد وهم اکنون نمی‌شود که امسال این معضل بار دیگر در خوزستان تکرار شود.

 

خلیلیان اظهار کرد: برای حل آب‌های سطحی چه در اهواز و چه در سایر شهرها دو ماه فرصت وجود دارد که باید یک اقدام در کوتاه‌مدت انجام شود؛ البته از طرح اساسی و اقدامات و راهکارهای بلندمدت نیز نباید غافل شد زیرا وقتی آب فاضلاب مثل چشمه از مناطق بیرون زده یعنی کار ایراد دارد و آن هم وقتی هنوز بارندگی‌ها شروع نشده‌اند.

 

استاندار خوزستان ادامه داد: اگر منازل مسئولان در کنار مردم باشد شاید کار بهتر می‌شد زیرا مسئولان درد مردم را بهتر درک می‌کردند و برای رفع مشکلات مردم اقداماتی را انجام می‌دادند.

 

خلیلیان با یادآوری اینکه خوزستان روی نفت نشسته است ولی مردم آن در بدترین حالت زندگی می‌کنند، اضافه کرد: اینجا سرزمین آبا و اجدادی ما است و فرزندان ما قرار است که اینجا زندگی کنند اما ما قرار است که چه چیزی را برای آنها باید به یادگار بگذاریم؟ بنابراین باید با اقداماتی عملیاتی مشکلات استان را حل و فصل کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه تشکیل این‌گونه جلسات به درد نمی‌خورد بلکه باید خروجی عملی و ملموس داشته باشد، ادامه داد: معلوم نیست که ما بر ساختارهای اداری مسلط هستیم یا آنها در حال مدیریت ما هستند؛ مثلاً این همه ساختمان‌های عریض و طویل در خوزستان وجود دارد و مدیران در حال رفت‌وآمد اما آخر ماجرا وضعیت زندگی مردم کماکان دارای مشکل است و این درست نیست.

 

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه شرکت نفت و فولاد در استان قرار دارند اما مالیات‌ها را در تهران پرداخت کرده و حساب‌های آنها نیز در تهران است و حتی خودشان هم در تهران زندگی می‌کنند، تأکید کرد: ته این خط بن‌بست است و اگر جای نمایندگان مردم اهواز بودم حتماً جلوی ورودی شهر می‌ایستادم و نمی‌گذاشتم که مسئولان وارد این شهر شوند زیرا خودم را جای مردم اهواز می‌گذارم و می‌بینم که چقدر اذیت هستند.

 

خلیلیان با بیان اینکه منطقه آزاد اروند کجاست و آن اهدافی را که دنبال می‌کرد آیا محقق شده است، افزود: وضعیت آبادان و خرمشهر را ببینید که چطور است؛ مثلاً خیابان‌های آبادان بدتر از ۳۰ سال قبل شده است و یا شب گذشته به منطقه کارون رفتیم و دیدیم که مردم در وضعیت بدی زندگی می‌کردند که اصلاً آدم باورش نمی‌شود.

 

وی ادامه داد: گاهی عنوان می‌شود که اعتبار کم است که این همه اعتبار کجاست و اگر باز هم اعتباری بدهند باز می‌گویند اعتبار کم است؛ گاهی مشکل با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون حل می‌شود اما آنها خودداری می‌کنند که در این راستا باید دید از اعتبارات قبلی چه بخش از کار را پیش برده‌اند.

 

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه باید روی اقتصاد خوزستان کار کرد، اظهار کرد: اقتصاد، بیکاری و شرایط زندگی مردم خوزستان را حل کنیم زیرا توسعه خوزستان باعث حل مشکلات می‌شود و حتی اگر لازم باشد، فرمانداری و راه و شهرسازی و استانداری را به مزایده بگذاریم تا مشکل مسکن یا فاضلاب و نظایر آنها را برای مردم این استان حل کنیم.

 

خلیلیان با یادآوری اینکه فرهنگ نشستن در این ساختمان‌های عریض و طویل نباید در جمهوری اسلامی ایران باشد، افزود: به خوزستان آمده‌ام تا از این کارها انجام دهم و از مسئولان خواهش و تمنا دارم که یک کار عملیاتی را در راستای حل مشکلات مردم استان انجام دهند.

 

وی گفت: اگر مشکل بیکاری و اقتصاد خوزستان حل شود به‌تبع مشکلات بسیاری از استان حل خواهد شد؛ ما حتی برای مسئله مسکن اعلام آمادگی کردیم که زمینی را در اختیار مسئولان ذی‌ربط قرار دهیم. اگر اشتغال و مسکن برای جوانان حل شود دیگر چه نیازی دارند و نرخ ازدواج نیز افزایش پیدا می‌کند و جمعیت زندان هم نصف می‌شود.

 

 

مهر

https://hoorkhabar.ir/697822کپی شد!
28
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.