مرجع تعیین کننده صلاحیت شهردار شهرهای بالای یک میلیون نفر وزارت کشور است

هورنیوز – سیاوش محمودی رئیس شورای اسلامی شهر اهواز شب گذشته (چهارشنبه) در گفت‌وگوی ویژه خبری صداوسیمای خوزستان اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران مورخ ۲۵ آذرماه ۹۷ پس از رسمیت یافتن شوراها یک ماه برای انتخاب شهردار زمان وجود دارد که قبلاً این زمان سه ماهه بود.

 

وی افزود: براساس شرایط موجود در آئین نامه و دعوت از نخبگان و مردم شورای شهر از میان ۴۰ گزینه پیشنهادی در نهایت با اکثریت آرا آقای رضا امینی را به عنوان شهردار کلانشهر اهواز انتخاب کرد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز اضافه کرد: شرایط موجود در آئین نامه مورد توجه اعضای شورای شهر بوده و بر همین اساس کسانی که فاقد شرایط موجود در آئین نامه بوده‌اند و شرایط احراز صلاحیت را ندارند از آن‌ها درخواستی مبنی بر ارائه برنامه نشد.

 

وی با بیان اینکه صلاحیت شهردار منتخب شورا طی استعلامی به صورت شفاهی از وزارت کشور تأیید شده، خاطرنشان کرد: شهردار انتخاب شده توسط شورای شهر طبق قانون باید به مرجع رسیدگی و تأیید کننده صلاحیت که مقام وزیر کشور است اعلام شود.

 

محمودی با بیان اینکه حکم شهردار کلانشهرهای بالای یک میلیون نفر توسط وزیر کشور ابلاغ می‌شود، گفت: نامه مکتوب شورای شهر اهواز به وزیر کشور که مرجع تأیید کننده‌های صلاحیت شهردار است به مسئولان مربوطه در وزارت به صورت حضوری تحویل داده شد تا شرایط تصدی شهرداری اهواز برای گزینه منتخب احراز شود.

 

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز افزود: اگر وزیر کشور برای شهرهای بالای یک میلیون نفر و استاندار برای شهرهای کوچک صلاحیت شهردار منتخب را احراز نکنند مراتب با ذکر دلایل به شورای شهر منعکس می‌شود و شورا می‌تواند نسبت به انتخاب خود پافشاری کند که در این شرایط موضوع در شورای حل اختلاف کشور بررسی شده یا شورا تصمیم نهاد مربوطه را می‌پذیرد و یک گزینه جدید انتخاب و معرفی می‌شود.

 

هنوز پاسخی از وزارت کشور نگرفته‌ایم

محمودی با ابزار تعجب از اظهار نظر فرماندار اهواز مبنی بر عدم تأیید شهردار اهواز گفت: بر اساس هماهنگی‌های قبلی در جلسات مختلف با مسئولین و معاونت مربوطه در وزارت کشور بودیم و مصاحبه‌ها و اقدامات لازم برای احراز صلاحیت توسط شهردار منتخب انجام شد و هنوز هیچ پاسخی از وزارت کشور در این خصوص دریافت نکرده‌ایم.

https://hoorkhabar.ir/697697کپی شد!
19