خوزستان می‌تواند به پل صادرات کشور تبدیل شود

هورنیوز – عبدالله شماخته به ضرورت توجه به مزیت‌های بومی و اقلیمی استان‌های مختلف کشور در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی تاکید و تصریح کرد: اساساً صنعت برای رشد و پویایی به آب نیاز دارد؛ به همین دلیل صنایع کشور را باید در مناطقی مانند استان‌های خوزستان، بندرعباس، بوشهر و همچنین بندر چابهار و … گسترش داد.

 

وی افزود: در حالی که خوزستان با پنج رود بزرگ، یک‌سوم کل آب مورد نیاز کشور را تأمین می‌کند، مردم آن از آب شیرین و شرب سالم محرومند و تامین آب کشاورزی در این استان به یک معضل بزرگ تبدیل شده که این مشکلات ناشی از بی‌تدبیری در امور طی سال‌های اخیر بوده است.

 

شماخته ادامه داد: در این سال‌ها برخی از مسئولان با لابی‌گری‌های غیرکارشناسانه، آب استان را به کویر مرکزی هدایت کردند که این اقدامات نه‌ تنها جایی را آباد نکرد بلکه شرایط کشاورزی و صنعت خوزستان را نیز به مرز هشدار رساند.

 

این فعال اقتصادی تصریح کرد: اگر سیاست‌های متخذه در بخش اقتصاد درست و منطقی باشد، خوزستان می‌تواند به تنهایی بار زیادی از اقتصاد ایران را به دوش بکشد و آن را به پویایی و رونق برساند.

 

وی یادآور شد: وجود چهار فرودگاه اهواز، آبادان، دزفول و ماهشهر که دو تا آن‌ها بین‌المللی است، داشتن راه‌آهنی که جنوب کشور را به شمال و شمال غرب متصل می‌کند، راه‌های زمینی متعدد به استان‌های دیگر، بهره‌مندی از سه بندر بزرگ ماهشهر، شادگان و خرمشهر و اتصال به آب‌های آزاد جهان، وجود دو مرز خاکی شلمچه و چذابه، ظرفیت‌هایی کوچکی نیستند که بتوان به راحتی و با بی‌تفاوتی از کنار آن‌ها گذشت.

 

شماخته در پایان تاکید کرد: بسیاری از مردم و کارشناسان اقتصادی امیدوار و مطمئن هستند که دولت آقای رئیسی به استان خوزستان توجه ویژه خواهد کرد تا ضمن گسترش زیرساخت‌ها و زیربنا‌ها و رفع معضلات، صادرات استان نیز رونق بگیرد.

https://hoorkhabar.ir/697521کپی شد!
35
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.