کنترل مرز دریایی خرمشهر برای جلوگیری از گسترش کرونا ضروری است

هورنیوز – محمد حیدری امروز در نشست ستاد کرونا در فرمانداری خرمشهر اظهار داشت: پرسنل بهداشت باید کنترل دقیق و ۱۰۰ درصدی بر تردد افراد در این گذرگاه های مرزی داشته باشند تا از انتقال ویروس جدید کرونا به کشور جلوگیری شود.

 

وی با اشاره به بازگشایی خط دریایی خرمشهر به کشور کویت ادامه داد: بندر خرمشهر باید امکانات لازم برای انجام تست پی سی آر در مرز دریایی را داشته باشد و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حساسیت بیشتر نظارت کند در غیر این صورت این خط دریایی تعطیل شود.

 

حیدری با قدردانی از عوامل کادر درمان و نیروهای جهادی که بسیجی‌وار در مبارزه با کرونا به بیماران خدمت می‌کنند بیان داشت: میزان رضایت‌مندی مردم از خدمات درمانی ارایه شده در بیمارستان ولیعصر(عج) و مراکز درمانی جزیره مینو کم است و باید ارتقاء یابد.

 

فرماندار ویژه خرمشهر در ادامه از واکسیناسیون به عنوان یکی از اصول پیشگیری و جلوگیری از گسترش بیماری کووید ۱۹ نام برد و گفت: طبق شرایط و استانداردهای اعلام شده چهار تا پنج مرکز واکسیناسیون در خرمشهر با ظرفیت تزریق ۲ هزار دٌز باید فعال باشد که این امر تاکنون محقق نشده است لذا دانشگاه علوم پزشکی آبادان باید سهمیه واکسن شهرستان خرمشهر را افزایش دهد.

 

وی بر اعتمادسازی بین مردم برای مشارکت در طرح واکسیناسیون گروه‌های هدف بخصوص افراد در معرض خطر و آسیب‌پذیر جامعه تاکید کرد و گفت: ارایه آموزش های لازم به زبان ساده به مردم در فضای مجازی در خصوص واکسیناسیون می تواند در تشویق مردم به این امر بسیار موثر باشد.

 

حیدری تخصیص اعتبارات کرونا به بیمارستان ولیعصر این شهرستان را خواستار شد و افزود: براساس گزارش‌ دریافتی در مطب‌ پزشکان و داروخانه‌های سطح خرمشهر شاهد ازدحام مردم هستیم ضمن اینکه پروتکل‌ها بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در این اماکن رعایت نمی‌شود لذا نظام پزشکی باید نظارت بیشتری بر این مراکز داشته باشد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز گفت: متاسفانه موج سوم، چهارم و پنجم کرونا به هم پیوسته شده و این روند همچنان ادامه دارد ضمن اینکه در موج اخیر تعداد بیماران کرونایی چندین برابر شده است به طوریکه در مردادماه تعداد تست مثبت پی‌سی آر به ۵۲ درصد رسید.

 

قربانی اظهار داشت: تاکنون ۳۲ هزار و ۵۳۹ دٌز واکسن در نوبت اول و ۱۳ هزار و ۷۲۹ دٌز در نوبت دوم در شهرستان خرمشهر تزریق شده است.

 

امام جمعه خرمشهر نیز در ادامه با انتقاد از وضعیت بهداشت عمومی شهر گفت: در حالیکه وضعیت بهداشت عمومی سطح شهر مطلوب نیست نباید از مردم انتظار داشت ماسک بزنند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 

حجت الاسلام محمدجواد عادل پور افزود: برای نهادینه شدن آموزش، پیشگیری و اعتمادسازی مردم به واکسیناسیون باید از شیوه‌های مختلف از جمله فضای مجازی استفاده کرد. در حالیکه بخشی از جامعه به واکسیناسیون اعتماد ندارند باید با ارایه راهکار مناسب و بهره گیری از فضای مجازی برای اقناع افکار عمومی اقدام کرد.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خرمشهر نیز گفت: از ابتدای شیوع کرونا ۶ تخت آی سی یو و ۵۴ تخت بستری یه ظرفیت بیمارستان ولیعصر(عج) اضافه شد و ۴۰ تخت نیز در مسجد جامع خرمشهر برای بیماران سرپایی در نظر گرفته شده است.

 

هنگام پروین افزود: در حال حاضر یک مخزن اکسیژن مایع ۱۲ تنی و یک مخزن ۶۰۰ لیتری به ظرفیت تولید اکسیژن این بیمارستان اضافه شد ضمن اینکه یک مخزن اکسیژن ۳۵۰ لیتری نیز در روزهای آینده در بیمارستان ولیعصر خرمشهر راه‌اندازی می شود.

 

وی ادامه داد: طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونای استان خوزستان بیمارستان های اهواز اکسیژن رایگان دریافت می کنند ولی در خرمشهر باید اکسیژن را لیتری ۶۰ هزار ریال خریداری کرد این در حالی است که با توجه به افزایش تعداد بیماران کرونایی در خرمشهر هر سه روز یک بار ۶ تن اکسیژن نیاز است.

 

در حال حاضر ۱۱۷ بیمار کرونایی در بیمارستان ولیعصر خرمشهر بستری هستند. همچنین ۲۸ بیمار در شرایط حاد کرونایی بسر می برند.

 

خرمشهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

https://hoorkhabar.ir/697490کپی شد!
132
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.