برخی ساکنان مناطق پهنه خطر اهواز صاحب منزل اجاره ای می شوند

هورنیوز – قاسم سلیمانی‌دشتکی امروز (۱۱ شهریور) در پایان نشست قرارگاه محرومیت‌زدایی ویژه شهرستان اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز جلسه خوبی با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان و بسیج سازندگی در خصوص مناطقی که در پهنه خطر اهواز قرار دارند، برگزار شد. در این جلسه، به صورت مفصل مباحث مربوط به منطقه حصیرآباد، منبع آب، منطقه الصافی و ۲۰ متری شهرداری مورد بررسی قرار گرفتند.

 

وی با اشاره به لزوم جابه‌جایی ساکنان پهنه پرخطر افزود: یک‌ مجموعه مسکونی در اهواز با حدود یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در حال ساخت است که زمان ساخت این واحدها طولانی خواهد شد.

 

استاندار خوزستان گفت: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، تعدادی از منازل در برخی مناطق اهواز دقیقا در پهنه خطر قرار دارند و ممکن است هر لحظه برای آن‌ها اتفاقی رخ دهد.

 

وی افزود: قرار است کارگروهی در مدت یک هفته آینده تشکیل شود تا تعدادی از ساکنان مناطقی که در پهنه خطر هستند، جابه‌جا و در منازل اجاره‌ای ساکن شوند.

 

سلیمانی‌دشتکی گفت: با کمیته امداد امام خمینی نیز صحبت‌هایی شده تا خانه‌هایی برای تعدادی از افرادی که تحت پوشش کمیته امداد هستند، اجاره شود و نسبت به جابه‌جایی آن‌ها اقدام شود.

 

وی تصریح کرد: امیدواریم همکاری دستگاه‌های اجرایی در این زمینه قوی‌تر شکل بگیرد تا ساخت و ساز واحدهای اصلی که برای جابه‌جایی این مناطق در نظر گرفته شده است، با سرعت پیش برود.

 

استاندار خوزستان افزود: قرار است در جلسه‌ای با وزیر راه و شهرسازی و مدیران استانی این موضوع پیگیری شود تا با اتخاذ تدابیر لازم، در آینده‌ای نزدیک شاهد جابه‌جایی همه ساکنان مناطق پهنه خطر اهواز باشیم.

 

وی گفت: منازلی که در پهنه خطر قرار دارند حتما باید پس از جابه‌جایی با حکم قضایی تخریب شوند تا دیگر کسی در آن مناطق ساکن نشود.

 

 

ایسنا

https://hoorkhabar.ir/697421کپی شد!
33
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.