اغلب اوقات در اهواز خواهم بود و شهردار پروازی نمی شوم

هورنیوز – رضا امینی پس از جلسه انتخاب شهردار اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال‌های گذشته اهواز دچار مشکلات زیادی از جمله دفع آب‌های سطحی، فاضلاب، عدم تعادل خدمات بین مناطق مختلف برخوردار و کم برخوردار، فضاسازی و زیباسازی شهر و حاشیه‌نشینی شده است.

 

وی افزود: ایجاد حاشیه زیبا برای رودخانه کارون باید جزو اولویت‌های مدیریت شهری باشد که امیدواریم با انسجام اعضای شورای شهر و با خدمت شبانه‌روزی حق مردم اهواز را در دوره مدیریتم ادا کنم.

 

شهردار منتخب اهواز گفت: طبق سوابق مدیریتی‌ام، بین مردم هستم. ان‌شاءالله به نحوی عمل خواهم کرد که نیازی به مراجعه مردم به من نباشد و من در مساجد و محلات بین مردم می‌روم و مانند سرباز، تمام قد در خدمت مردم خواهم بود البته در صورت ضرورت در بخش اداری نیز اوقاتی برای ارتباط با مردم در نظر خواهم گرفت.

 

وی در خصوص فاکتورهای انتخاب شهرداران مناطق، بیان کرد: شهرداران مناطق بر اساس تعهد، تخصص، پاکدستی و مدیریت جهادی انتخاب خواهند شد.

 

امینی در خصوص پروژه متروی اهواز نیز گفت: در بسیاری از کلانشهرها پروژه‌های قطار شهری زمین‌گیر است و سرعت احداث خطوط قطار شهری کاهش پیدا کرده است که یکی از دلایل این مساله، کاهش اعتبارات و افزایش هزینه است. اگر چه در دنیا در شهرهای با جمعیت بیش از ۴ میلیون نفر، احداث خطوط شهری صرفه اقتصادی دارد اما در کلانشهرهای ایران عموما برای احداث این ناوگان اقدام شده است.

 

وی افزود: زیرساخت‌های اولیه احداث قطار شهری در اهواز نیز فراهم شده و با پیمانکاران بزرگی برای تکمیل خط یک قرارداد منعقد شده است اما گلوگاه‌هایی وجود دارد که بعد از کار کارشناسی بر اساس صلاحدید شورای شهر و در صورت در اولویت قرار گرفتن در این زمینه اقدام خواهیم کرد تا از این ناوگان ارزشمند در اهواز استفاده شود.

 

شهردار منتخب اهواز در خصوص گفته‌ایی مبنی بر شهردار پروازی بودن و سکونت خانواده‌اش در اصفهان علی‌رغم تصدی‌گری شهرداری اهواز گفت: قطعا من در اهواز تمرکز می‌کنم و خانواده‌ام نیز با من همراهی خواهند کرد البته این موضوع به معنی قطع ارتباط با شهر زادگاهم نیست.

 

وی افزود: ان‌شاءالله اغلب اوقات در اهواز خواهم بود و شهردار پروازی نخواهم بود.

 

امینی در خصوص حفاظت کیفی رودخانه کارون، بیان کرد: رودخانه کارون یکی از مهم‌ترین گزینه‌های جاذب برای سفرهای ملی و بین‌المللی است. با طراحی و برنامه بلند مدت امکان ایجاد فضای جاذب در حاشیه کارون برای تفریح و گردشگری شهری و حتی ملی و بین‌المللی وجود دارد که این موضوع جزو اولویت‌های من است و به زودی برنامه‌های خود در این زمینه را اعلام خواهم کرد.

 

وی گفت: من موافق افزایش ساخت و ساز در حاشیه کارون نیستم و فضای تفرجگاهی باید با حفظ فضای طبیعی حاشیه کارون و حداقل ابنیه ایجاد شود. اگر قرار است بنا و صخره، حریم رودخانه را تحت فشار قرار دهند زیبایی‌های خود را قطعا نخواهد داشت.

 

شهردار منتخب اهواز با اشاره به وضعیت دفع آب‌های سطحی و فاضلاب و لزوم تعامل با آبفا برای کاهش این مشکلات، عنوان کرد: در کار جمعی، ضرورت رسیدن به هدف تعامل بین بخشی است و در غیر این صورت، هزینه‌ها هدر می‌رود.

 

وی افزود: در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی طرح اولیه‌ای در این خصوص وجود دارد که در صورت تصویب بسیاری از این ناهماهنگی‌ها از بین می‌رود و با مدیریت یکپارچه، بسیاری از این معضلات برطرف خواهند شد اما قبل از این اتفاق باید صورت مساله بین این دو ارگان تعیین شود و مسائل حل شوند.

 

پیام شهروندی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز

شهر خوب یافتنی نیست٬ بلکه ساختنی است٬ شهر خوب را شهروندان خوب می سازند

https://hoorkhabar.ir/697863کپی شد!
18
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.