نمایندگان استان خوزستان مخالفت خود با انتقال آب را به وزیر نیرو اعلام کردند

هورنیوز – مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس به تشریح روند رای اعتماد به وزرای پیشنهادی پرداخت و تصریح کرد: منافع ملی و استان از هر موضوعی برای من و نمایندگان استان مهم تر بوده و به همین منظور رای به مخالفت وزیر نیرو دادیم و تعدادی از نمایندگان را با خود همراه کردیم. همچنین مجمع نمایندگان استان در جلسات با وزیر نیرو جدید ضمن مخالفت با پروژه انتقال آب، بر اتمام پروژه‌های غدیر و آبرسانی به روستاها و مشکل فاضلاب تاکید کرد.

 

وی در خصوص روند رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی، اظهار کرد: باتوجه به انتقادهایی که به این موضوع است که چرا تعداد محدودی از نمایندگان به عنوان موافق یا مخالف در صحن صحبت کردند باید گفت بر اساس آئین نامه به ازای هر وزیر،۲ نماینده به عنوان موافق و ۲ نماینده به عنوان مخالف، یعنی در مجموع فقط ۷۶ نفر می توانستند در صحن صحبت کنند. همچنین ۳۰ دقیقه زمان در اختیار هر وزیر پیشنهاد شده برای ارائه برنامه ها قرار می‌گیرد.

 

نماینده اهواز با اشاره به اینکه یک وزیر یک مخالف و ۳ وزیر هیچگونه مخالفی نداشتند، ادامه داد: زمانی که وزیری مخالف نداشته باشد، اجازه صحبت به موافق نیز داده نمی شود.

 

یوسفی عنوان کرد: فقط ۱۵ وزیر بودند که موافقان و مخالفان آنها باید صحبت می کردند که با توجه به تعداد زیاد نمایندگان، ابتدا ثبت نام و سپس قرعه کشی انجام شد تا کسانی که نام آنها درآمده بود بتوانند به عنوان مخالف یا موافق در جایگاه قرار بگیرند.

 

وی با بیان اینکه برای موافقت با برخی وزیران، ۲۰۰ نماینده و برای مخالفت نیز ۸۰ نماینده ثبت نام کرده بودند، گفت: نام نمایندگان خوزستان برای موافقت یا مخالفت با برخی از وزرا درآمد و هر کدام در جایگاه حاضر و صحبت کردند.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه زمان ثبت نام نمایندگان محدود بود، تصریح کرد: برخی از نمایندگان خوزستان برای مخالفت با وزیر نیرو ثبت نام و برخی نیز فرصت ثبت نام پیدا نکردند که متاسفانه اسم آنها در قرعه کشی درنیامد.

 

وی همچنین اظهار کرد: بارها در مصاحبه با خبرگزاری ها و رسانه ملی رسما با وزیر پیشنهادی نیرو و به ویژه انتقال آب و پروژه های مربوط به آن، اعلام مخالفت کردیم.

 

یوسفی با بیان اینکه بارها به صراحت در رسانه ملی مخالفت خود را اعلام کرده بودم، اضافه کرد: منافع ملی و استان از هر موضوعی برای ما بیشتر است و کم لطفی است که گفته می شود نمایندگان خوزستان و خود بنده، با وزیر نیرو مخالفت نکرده اند.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه عضو هیأت رئیسه هستم و در بسیاری از مواقع از منافع استان دفاع می کنم نمایندگان سایر استان ها موضع می گیرند و ممکن است در انتخابات هیأت رئیسه مجددا رأی ندهند اما به هیچ عنوان از منافع استان و مردم کوتاه نیامده و نخواهم آمد.

 

نماینده اهواز تاکید کرد: وزیر نیرو ۴۷ رأی مخالف آورده است، یعنی علاوه بر ۱۸ نماینده خوزستان، تلاش کرده ایم برخی از نمایندگان دیگر را نیز با خود همراه کنیم.

 

یوسفی در ادامه گفت: با توجه به تاکید رئیس جمهور بر وزرای پیشنهادی، عمده وزرا بیش از ۲٠٠ رأی آورده اند، این موضوع نشان می دهد برای جمع آوری همین ۴۷ رأی تلاش بسیاری شده است.

 

وی افزود: برخی تلاش می کنند نمایندگان را خراب کرده و بگویند ما بهتر کار کردیم و توانستیم اما شما نتوانستید که این زیبنده و مناسب نیست.

 

نماینده اهواز تاکید کرد: اکثر نمایندگان خوزستان در دو هفته اخیر با تلاش خود و جلسات متعدد از ۶ صبح تا پاسی از شب، از رأی اعتماد مجلس به وزیر نیرو جلوگیری کنند.

 

یوسفی اظهار کرد: برخی نمایندگان استان نه در جلسات شرکت و نه در موضوعات ورود می کنند اما می خواهند با تفرقه افکنی مسائل را پیش ببرند که دور از اخلاق است.

 

وی با بیان اینکه با وزیر نیرو پنج جلسه برگزار کردیم تا بتوانیم منافع استان تامین شود، گفت: نگرانی و انتقاد مردم، منتقدین، نخبگان و رسانه های استان از پروژه های انتقال آب به حق است اما شهادت می دهم با هم‌افزایی، از ظرفیت کمیسیون های مختلف مجلس برای جلوگیری از طرح های انتقال آب و رفع محرومیت های استان استفاده می کنیم.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس اضافه کرد: مجمع نمایندگان استان در جلسات با وزیر نیرو ضمن مخالفت با پروژه انتقال آب، بر اتمام پروژه های استان خوزستان از جمله پروژه غدیر و آبرسانی به روستاها برای حل مشکل آب شرب و همچنین فاضلاب تاکید کردند.

 

یوسفی در پایان تاکید کرد: با هرگونه دست اندازی و برداشت غیرکارشناسی آب و اجرای طرح هایی که پیوست زیست محیطی برای انتقال آب ندارند و همچنین احداث تونل ها به صراحت مخالف هستیم و اجازه نخواهیم داد این موارد انجام شود.

https://hoorkhabar.ir/697208کپی شد!
34
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.