خودداری بیمارستان‌های خصوصی خوزستان از پذیرش بیماران کرونا

هورنیوز – دکتر فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ هزار بیمار به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کرده‌اند که این رقم، بالاترین رکوردی است که تاکنون در خوزستان ثبت شده است.

 

وی افزود: تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های خوزستان به ۲ هزار و ۸۰۰ نفر رسیده است که ۵۰۰ نفر از این بیماران در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند و ۱۰۴ نفر از این بیماران اینتوبه شده‌اند و بدحال هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اعمال تعطیلی در هفته گذشته گفت: اینکه این تعطیلی در کاهش بیماری اثری داشته است یا خیر، هفته آینده مشخص خواهد شد.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر روند بیماری در اهواز تثبیت شده است. تعداد بیماران در این هفته نسبت به هفته گذشته ۶ درصد و موارد بستری ۴ درصد افزایش یافته است که این آمار نسبت به هفته‌های قبل که در یک هفته ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشتیم، کمتر شده است.

 

ابول‌نژادیان گفت: امیدواریم اکنون در قله پیک باشیم و سپس در وضعیت بهتری قرار بگیریم اما نیازمند همراهی همه مردم هستیم.

 

وی با اشاره به تعداد کم واکسن‌های اختصاص داده شده به خوزستان در هفته گذشته، تصریح کرد: به دلیل نبود واکسن، مراکز واکسیناسیون چهار پنج روز تعطیل بودند. روز گذشته نیز ۳۰ هزار واکسن وارد خوزستان شد. در این مدت مرتب در حال پیگیری بودیم تا واکسن‌های بیشتری به خوزستان اختصاص یابد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: استاندار خوزستان روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا از رئیس جمهور درخواست کرد که واکسن‌های بیشتری برای خوزستان در نظر گرفته شود و رئیس جمهور قول داد سهمیه واکسن خوزستان بیشتر شود تا روند واکسیناسیون سرعت بیشتری بگیرد.

 

وی با اشاره به خودداری بیمارستان‌های خصوصی استان خوزستان از پذیرش بیماران کرونا با وجود توافق قبلی گفت: در حال حاضر تنها بیمارستان مهر اهواز در حال پذیرش بیماران مبتلا به کرونا است.

 

ابول‌نژادیان که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: ظهر روز یکشنبه جلسه‌ای با روسای بیمارستان‌های خصوصی داریم و امیدواریم بتوانیم آن‌ها را راضی کنیم که پذیرش بیماران کرونا را انجام دهند.

https://hoorkhabar.ir/697074کپی شد!
26
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.