همزمان با تغییر و تحولات دولت، چه خبر از استاندار خوزستان و مسئول جنجالی دفترش؟

هورنیوز – واقعیت این است که در این سامان، امور بر مدار تخصص و صلاحیت ها استوار نیست. چندین سال آزگار، بلای مدیران ناکارامد و انتصاب نامناسب ترین افراد برای تولیت استان و استانداری خوزستان، چنان در نابودی زیرساخت ها، منافع، منابع و تولیدِ بی اعتمادی شهروندان خوزستانی تلاش و پافشاری کرد؛ که سالها باید بگذرد تا جمیع این آفات شاید! ترمیم و بهبود بیابد.

 

آخرین بار دعا کردیم؛ نذر و نیاز کردیم؛ طومارها نوشتیم؛ به هر کسی که پای به خوزستان نهاد؛ از ناطق نوری گرفته تا نوبخت و جهانگیری و رییس شورای شهر علی آباد کتول و امام جمعه ی سیستان و بلوچستان گفتیم وساطت کنند و بارها و بارها طی نامه های سرگشاده به مقام معظم رهبری، متوسل شدیم بلکه بعد از تغییر شریعتی، یک استاندار شایسته و مقتدر و در قد و قواره ی خوزستان که دو موقعیت ِ خاص و فرامتنی (اول؛ مادرخرج بودن کل کشور ایران و دوم؛ زخمی از روزگار جنگ تحمیلی و سالهای سال نگاه یک جانبه به آمایش سرزمینی و انتقال منافع و منابع از آب کارون گرفته تا چه و چه و چه … به دیگر نقاط کشور ) بود و هست؛ انتخاب بشود و بیاید؛ بلکه آلام و دردهای عمیق مردم این دیار تسلا یابد و مردم شریف و صبور و نجیب خوزستان، روی آرامش و آسایش ببینند؛ تا بالاخره این اتفاق مبارک رخ داد.

 

قاسم سلیمانی دشتکی وارد خوزستان می شود!

قاسم سلیمانی دشتکی در شرایطی وارد خوزستان شد که حجم مطالبات و ناراحتی عمومی مردم از عملکرد مدیران کل و بی توجهی افراطی دولت حسن روحانی به خوزستان در بالاترین حد ممکن قرار داشت. شهر اهواز به عنوان مرکز استان، از نظر زیرساخت های شهری از آب و فاضلاب گرفته تا پروژه ی مبهم و رو به فنای متروی شهری، آب های سطحی، مبلمان بدقواره و نازیبا و فروپاشیده ی شهری، استیلای سگ های ولگرد در سراسر شهر، بی نظمی و بی برنامگی در شهرداری ها و شورای شهر به دلیل نبود یک نگاه مدرن و قوی در مجموعه ی شورا و فقدان یک شخصیت کاریزماتیک و مقتدر و خوشفکر در کسوت شهردار، و دهها مورد و مشکل دیگر، در انتظار یک تلنگر و حرکت معجزه گون لحظه شماری می کرد.

 

حذف فله ای و دسته جمعی مشاوران استاندار سابق از استانداری و دستور بازگشت برخی از مدیران میانی استانداری که جزو بدنه ی وزارت کشور نبودند و در استانداری لنگر انداخته بودند، و رفتن آنها به ادارات و نهادهای نخست استخدامی آنها؛ اگر چه در ظاهر حرکتی رو به جلو بود، ولی به نقطه ای ختم شد که خیلی زود، کانال های انتقال داده ها و اطلاعات درست و واقعی و موثر و مهم را تنها و تنها به یک فرد! معطوف نمود!؟

 

مسئول دفتر استاندار!
در جلسات خصوصی و در در جلسات عمومی، شاهد نوع جدیدی از برخورد استاندار با برخی از مدیران بودیم، که در پاره ای موارد این گونه گارد گرفتن ها و برخوردها بسیار بد بود و با اصول اخلاقی اسلامی منافات داشت. ولی باز هم خیلی زود، مشخص شد که استاندار تازه وارد، فقط با یک مدیرکل مشکل اساسی و بنیادی! دارد و ضعف ها و مشکلات مدیریتی در دیگر ساحت ها و عرصه ها، برای ایشان خیلی اهمیت ندارد!

انتقال اطلاعات بصورت قطره ای و مهندسی شده! و ضعف مشورت پذیری استاندار، موجب شد که فی المثل خرده حساب ها و تخریب فلان مدیر خوشنام روابط عمومی در فلان شرکت، بصورت شخصی از ناحیه ی مدیر دفتر استاندار پیگیری شود! تضعیف دیگر فعالین مستقل رسانه ای و تولید حاشیه برای آنها، شیوه ی نامرضیه ی دیگری بود که از همین ناحیه اتفاق افتاد.

 

طی همین یکی دو روز اخیر نیز، دوباره همان رفتار و تخریب همان مدیر خوشنام روابط عمومی در برنامه ی شخصی وی در حال دنبال شدن است! این رفتارها، دون شان فردی است که خود را متولی و مسئول دفتر کسی می داند که پیش از هر چیز مبادی انتقال اطلاعات و داده ها را به ایشان محدود کرده و همه ی راههای انتقال اخبار به وی را در شبکه ی محدود فکری خود گنجانده است!

 

گزارش استاندار در پایان دولت حسن روحانی

در حالی افکار عمومی و اهالی رسانه منتظر آخرین اقدامات و یا مشاهده ی نتایج حضور استاندار در ماههای اخیر در خوزستان هستند، که دولت روحانی به پایان راه رسیده و سزاوار است استاندار خوزستان، برای افکار عمومی و رسانه ها از عملکرد خود و نتایج تلاش هایش بگوید.

 

خاصه اینکه، جناب سلیمانی دشتکی خاستگاهی بختیاری دارد و رگ و ریشه هایش با بختیاری های خوزستان و شهروندان خوزستانی، هموند و مشترک است. مسئول دفتر استاندار نیز به جای پیگیری امور شخصی و تحدید و تهدید این برادر و آن مسوول روابط عمومی و این اهل رسانه، شایسته تر است در روزهای پایانی که ممکن است برای همیشه این مهمانی را ترک کند و از خوزستان برود؛ با کسانی که پذیرا و میزبان وی بوده اند، مناسب تر و بهتر رفتار کند.

 

شهرام گراوندی

https://hoorkhabar.ir/696880کپی شد!
27
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.